استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: خانواده‎ها باید از هر آنچه حس اعتماد را در دایره زندگی کمرنگ می‎کند بر حذر باشند.
کد خبر: ۹۱۰۲۷۵۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام وحیدی در جمع زوجین هشتمین کاروان از بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی که در رواق حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: یکی از فاکتورها برای داشتن خانواده ای موفق و بالنده حکمرانی اعتماد بر روابط زناشویی و فرزندان است، در واقع خانواده‎ها باید از هر آنچه حس اعتماد را در دایره زندگی کمرنگ می‎کند بر حذر باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: چنانچه در زندگی چند رکن کنار یکدیگر قرار بگیرند، می‎توانند خانواده را در راستای بالندگی سوق دهند، یکی از ارکان خانواده بالنده این است که زن و مرد برای رسیدن به آرامش، شادی و نشاط تلاش کنند. 

وی اولین رکن رسیدن به آرامش را گزینش درست همسر دانست و اظهار کرد: ازدواج دانشجویی از دو جهت حائز اهمیت است؛ نکته اول این است که دو طرف عاقل و تحصیل کرده هستند و نکته دوم اینکه در یک محیط آزاد یکدیگر را گزینش کرده‎اند. این دو نکته از هر حیث حائز اهمیت است و می‎تواند پهنه آرامش اولیه را در زندگی بگستراند.

این استاد اخلاق حوزه علميه، دانستن و یادگیری اصول مهارت‎های زندگی را دومین اصل آرامش دانست و گفت: دستیابی به اصول مهارت‎های زندگی باعث می‎شود از فشار تنش‎ها در زندگی کاسته شود و زن و مرد به جای دور زدن حول یک موضوع، اصل موضوع را مورد بررسی قرار داده و از حواشی بپرهیزند.

وی در خصوص احترام متقابل به عنوان یکی از اصول مهارتی به حدیث شریف کساء اشاره نمود و عنوان کرد: احترام متقابل مصادیقی دارد که یکی از آنها توجه به این نکته است که زن و مرد و فرزندان یکدیگر را محترمانه صدا بزنند. تأمل در حدیث شریف کساء که اعضای خانواده پیامبر(ص) همدیگر را با احترام و عشق خطاب می‎کنند می‎تواند گویای این مطلب باشد که آرامش زندگی این بزرگواران مرهون شیوه مهارتی‎ست که حتی در صحبت کردن با یکدیگر رعایت می‎کردند.

وی در ادامه گفت: در گفت و گو با یکدیگر از زیباترین کلمات استفاده کنید و به این نکته توجه داشته باشید که خوب حرف زدن و حرف خوب را خوب زدن هنر می‎خواهد که این هنر نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد.

حجت الاسلام وحیدی در تأکید برای دستیابی به بالندگی در خانواده خاطر نشان کرد: وقتی در خانواده‎ای که بالنده نیست مشکلی پیش می‎آید زن و مرد به دنبال مقصر می‎گردند اما نکته طلایی در خانواده‎های بالنده این است که به دنبال راه حل هستند تا مشکلشان را به آرامی و با کمترین خسارت بر بدنه خانواده حل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها