«خنیاگر خزر» منتشر ‌شد

خبرگزاری بسیج: كتاب «خنیاگر خزر» مجموعه‌ای از مقالات، مصاحبه‌ها، شعر و نقد درباره دكتر غلامرضا رحم‌دل شرفشادهی (شاعر گیلانی و استاد دانشگاه) به همت رحیم زریان از شاعران کشور منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۸۲۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، رحیم زریان درباره كتاب «خنیاگر خزر» گفت: این كتاب درباره شخصیت شاعر، نویسنده و پژوهشگر برجسته دانشگاه دكتر غلامرضا رحم‌دل است و در این كتاب مجموعه‌ای از مقالات و مطالب از 16 شاعر و نویسنده مطرح کشور درباره دكتر غلامرضا رحم‌دل گردآوری شده است.

 

این شاعر پیشکسوت شهرستان ری ادامه داد: دكتر غلامرضا رحم‌دل در رابطه با حافظ، نظامی و دیگر شخصیت‌ها صاحب‌نظر بودند. ازاین‌رو سعی كردم این آثار را از دانشگاه‌های مختلف گردآوری و ضمیمه این كتاب كنم.

 

زریان گفت: دكتر رحم‌دل از آغاز انقلاب اسلامی نخستین شب‌ شعر مبارزه و دفاع مقدس را به مناسبت شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در سال 1359 با حضور استادان بزرگ شعر کشور در شهر رشت برگزار كرد. ایشان از شخصیت‌هایی بود كه سال‌ها در حوزه پژوهش و تحقیق فعالیت داشته و از شاعران و محققین برگزیده حوزه دفاع مقدس نیز به شمار می‌آید.

 

كتاب «خنیاگر خزر» در قطه وزیری، 775 صفحه، شمارگان 1250 نسخه و به قیمت 000/300/1 ریال در سال 1397 روانه بازار نشر شد.

 

گفتنی است، غلامرضا رحم‌دل شاعر و استاد دانشگاه در سال 1330در روستای شرفشاده از توابع شهرستان لاهیجان به دنیا آمد. وی در سال 1388 در اثر بیماری درگذشت.

ارسال نظرات