کارشناس مسایل دینی:

امر به معروف و نهی از منکر از الزامات و شاخصه های ایمان است

حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: برجسته ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی مطالبه معروف و ترک منکر از مسئولان است.
کد خبر: ۹۱۰۲۸۸۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست اعتقادی معنوی با حضور رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) این یگان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی در این نشست به موضوع امر به معروف ونهی از منکر پرداخت و بیان داشت: در قرآن کریم بیش از هفتاد آیه به طور مستقیم یا غیر مستقیم برضرورت و وجوب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نظام اسلامی دلالت دارند و اینها از شاخصه ها و الزامات ایمان هستند.

این کارشناس مذهبی گفت: امام خامنه ای(مدظله العالی) یکی از برجسته ترین مصادیق امر به معروف و نهی ازمنکر درنظام اسلامی را مطالبه ی معروف و ترک منکر از مسئولان دانسته اند.

احمدی افزود: پیامدهای ترک امربه معروف ونهی ازمنکر؛ لعن و نفرین خدا و انبیای الهی رابدنبال دارد و بی تفاوتی نسبت به منکرات و تعطیل نمودن معروف ها در جامعه سبب می شود برکات و رحمت واسعه خداوند از چنین جامعه و محیطی رخت بربندد.

وی ادامه داد:  کسانی که نسبت به فساد فکری و عملی دیگران، امربه معروف و نهی ازمنکر نمی کنند در مجازات گناهکاران شریک می باشند و قرآن این گروه را ظالم و مستحق عذاب می داند.

احمدی تصریح کرد: یکی دیگر از پیامدهای ترک امربه معروف ونهی ازمنکر آن است که به تدریج قباحت و زشتی گناهان و معاصی ازبین رفته، بی دردی و بی احساسی برجامعه حاکم می گردد. همچنین منکرها معروف و معروف ها منکر می شود.

ارسال نظرات