اقبال عباسی گفت: بازگشایی زودهنگام دریچه های سد موجب اختلال در تقسیم آب زاینده رود می شود.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۳۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه  سال گذشته در غرب اصفهان به دلیل کمبود آب چیزی کشت نشده بود، گفت: این روزها برای کشت بهاره شرق اصفهان تصمیم گرفته شد که آبرسانی انجام شود، اظهارات ما این بود که فعلاً زود است و اجازه دهید سد به حالت نرمال خود برسد تا مطمئن شویم کمبودی در حوزه آب بخش کشاورزی وجود ندارد.

اقبال عباسی در خصوص سهمیه بندی آب زاینده رود، گفت: معدل آورد زاینده رود در سی سال گذشته بیش از دو میلیارد و 300 میلیون متر مکعب بوده، که این معدل در 10 سال اخیر به یک میلیارد و 200 میلیون رسیده است و این مقدار در سال های اخیر به حدود 400 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

عباسی با اشاره به سهمیه 300 میلیون متر مکعبی آب آشامیدنی از رودخانه زاینده رود، گفت: پس از اختصاص آب آشامیدنی، حدود 100 میلیون متر مکعب برای کشاورزی، صنعت و خدمات باقی می ماند، که نگران کننده است.

وی گفت: 500 هزار نفر از مردم شهرهای بن، سامان و شهرکرد از طریق باغات و کشاورزی امراز معاش می کنند، که با نبود آب کشاورزی کسب و کار آن ها با مخاطره روبرو می شود.

استاندار به سهم  10 درصدی چهارمحال و بختیاری از زاینده رود اشاره کرد و گفت: به تازگی تصمیم گرفته اند با باز کردن دریچه های سد زاینده رود، آب را برای کشت بهاره به شرق اصفهان آبرسانی کنند، که با توجه به مساعد نبودن ذخیره سازی آب دریاچه سد زاینده رود، عجله در بازگشایی دریچه های این سد باعث اختلال در تقسیم آب می شود.

عباسی افزود: به رغم اینکه در بالا دست بارش ها مناسب گزارش شده است، امکان بهتر شدن وضعیت آب پشت سد زاینده رود وجود دارد.

ارسال نظرات