عدم آنتن‌دهی موبایل در برخی روستاهای شهرستان دیر و سرعت لاک‌پشتی اینترنت موجب شده تا روستانشینان از این وضعیت گلایه کنند.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۴۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰
گلایه روستانشینان دیری از عدم آنتن‌دهی موبایل/ سرعت لاک‌پشتی اینترنت روی اعصاب مردمبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فناوری در دنیای امروز به سرعت در حال رشد است و از آنجایی که دولت به‌دنبال اجرای عدالت اجتماعی و کاهش هزینه‌ها از مسیر الکترونیکی کردن خدمات یا همان دولت الکترونیک می باشد ابتدا باید بسترهای لازم در شهرها و روستاها را فراهم کند.

بدون شک اینترنت برای روستاها یک نیاز اساسی و ابزاری برای اقتصاد روستا و آگاهی روستائیان از اخبار جهان و بازارهای داخلی و بین المللی می باشد و توسعه ایستگاه‌های BTS و دکل‌های مخابراتی آنتن‌دهی نیز نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دارد.

در شهرستان دیر اگر چه در زمینه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کارهای خوبی صورت گرفته اما همچنان بسیاری از روستاها از نعمت پوشش شبکه موبایل و اینترنت بی‌بهره هستند.

بخشی از روستاهای شهرستان دیر بنا به بعد مسافت ، تلفن ثابت ندارند و یا از سیم کارت‌های روستایی(GSM) استفاده می‌کنند اما باز هم با مشکلاتی مواجه‌اند از طرفی عدم آنتن‌دهی موبایل در این مناطق موجب شده تا زندگی آنها مختل شود.

در روستاهای بخش ساحلی اگرچه آنتن‌دهی همراه اول طبق گفته متولیان امر مطلوب است اما شبکه ایرانسل پوشش مناسبی ندارد و از آن طرف در برخی روستاها همچون روستای تنگ‌خوش،گشی و روستاهای میانی مانند ملاسالمی، نوکن،جمرک و غیره نه همراه اول و نه ایرانسل آنتن‌دهی مطلوبی ندارند.

وضعیت ناخوشایند پوشش شبکه‌های موبایلی در برخی محلات شهرهای بردستان، دوراهک و به‌ویژه شهر دیر نیز گلایه‌های شهروندان را در پی داشته است.

عدم آنتن‌دهی موبایل زندگی ما را مختل کرده است

یکی از جوانان روستای اُلی شمالی گفت: امروزه به هر اداره یا بانکی مراجعه می‌کنیم برای ارائه خدمات شماره تلفن همراه از ما می‌خواهند در صورتی که آنتن‌دهی موبایل در روستای ما خوب نیست و ما مجبوریم شماره تلفن ثابت بدهیم.

محمدعلی سهولی با بیان اینکه مسؤولین نسبت به نصب دکل ایرانسل در روستا اقدام کنند، افزود: اگر بخواهیم با کسی تماس بگیریم مجبور هستیم چند کیلومتر به طرف شهر دیر بیایم تا موبایل آنتن بدهد.

محمد میرزایی از جوانان  روستای اُلی جنوبی اظهار داشت: به‌دلیل آنتن‌دهی ضعیف موبایل در روستا از اینترنت همراه بی‌بهره هستیم.

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه اینترنت جز جدایی‌ناپذیر زندگی‌ها شده اما ما نه تنها از اینترنت پرسرعت 4G محروم هستیم بلکه شبکه 3G نیز بدلیل عدم آنتن‌دهی موبایل نمی‌توانیم استفاده کنیم.

 تقویت پوشش شبکه موبایلی و راه‌اندازی اینترنت پرسرعت مطالبه مردم روستاست

رئیس شورای اسلامی روستای اُلی‌شمالی اظهار داشت: اصلا چیزی به نام اینترنت موبایل در روستای ما وجود ندارد و اگر بخواهیم یک تصویر از اینترنت دانلود کنیم باید چند کیلومتر از روستا فاصله بگیریم و به سمت شهر حرکت کنیم تا موبایل آنتن بدهد و بتوانیم اینترنت استفاده کنیم.

گلایه روستانشینان دیری از عدم آنتن‌دهی موبایل/ سرعت لاک‌پشتی اینترنت روی اعصاب مردم

حسین پولادی افزود: جوانان و تحصیلکرده‌های زیادی در روستا داریم که از مشکلات اینترنت گلایه دارند لذا از مسؤولان می‌خواهیم نسبت به تقویت پوشش‌دهی موبایل و راه اندازی اینترنت پرسرعت در روستا اقدامی کنند.

عبدالخالق محمودی دهیار روستای اُلی‌جنوبی با بیان اینکه ارتقاء زیر ساخت‌های مخابراتی در روستاها ضروری‌است،گفت: انتظار می رود دولت در این زمینه جدی‌تر ورود کند و این خواسته روستائیان نیز محقق شود.

رئیس شورای اسلامی روستای تنگ‌خوش نیز گفت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مشکلات روستای ما عدم آنتن‌دهی همراه اول است.

عباس سلیمی ابراز کرد: بارها شده برای پیگیری مسائل و مشکلات روستا با ادارات تلفنی صحبت می‌کنیم اما یک دفعه بدلیل عدم پوشش شبکه ارتباط قطع می‌شود و کار مردم روی زمین می‌ماند.

تأمین تجهیزات و بودجه جهت رفع مشکلات زیرساختی مخابراتی ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر اظهار داشت: از سال 1388 شرکت مخابرات ایران به عنوان زیرمجموعه‌ای از وزارت فناوری اطلاعات به بخش خصوصی واگذار گردید و از آنجایی که هدف از خصوصی سازی، افزایش بهره‌وری و سودآوری و کیفیت خدمات منجر به توسعه کشور می باشد، این مهم در شهرستان دیر علی رغم عملکرد شایسته مسؤولین امر تاکنون به صورت کامل محقق نشده است.

حبیبه فخرایی افزود: با توجه به روند توسعه شهری در برخی از نقاط شهر آنتن‌دهی تلفن همراه ضعیف و در روستاهای میانی مانند ملاسالمی،گشی، تنگ‌خوش نیز شبکه تلفن همراه ضعیف و نامناسب است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین تجهیزات و بودجه جهت رفع مشکلات زیرساختی مخابراتی ضروری است، ادامه داد:همچنین فیبر نوری خانگی یا FTTH جهت پرسرعت نمودن مسیر ارتباطی که در بعضی از شهرستان‌های استان بوشهر اجرا شده می‌تواند جهت رفع مشکلات بسیار مؤثر باشد.

مردم شهرستان دیر و به‌ویژه روستائیان در زمینه اینترنت، تلفن ثابت، همراه اول و ایرانسل، زیرساخت‌های مخابرات، عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه‌های مواصلاتی و برخی مسائل دیگر دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و نیاز است مسؤولان  برای برطرف کردن این مشکلات عزم جدی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها