پیگیری ۴۳ واحد مسکن مهر خراسان‌جنوبی با مشکلات حقوقی

جلسه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در جلسه شورای مسکن استان با اعلام این مطلب که مسکن مهر خراسان‌جنوبی تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، گفت: تنها ۴۳ واحد مسکن مهر در استان، به دلیل مشکلات حقوقی به اتمام نرسیده که در حال پیگیری برای اتمام آن هستیم.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۶۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران ومعماری خبرگزاری بسیج علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و هیات همراه در سفر به استان خراسان رضوی ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر استان، پروژه آماده سازی اراضی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند، بررسی مشکلات سند مالکیت اراضی شهر سربیشه در جلسه شورای مسکن استان شرکت کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه مسکن مهر یکی از مباحث مهمی است که در راستای منویات ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد، افزود: تمامی تلاش و همت ما براین است تا طرح مسکن مهر درکشور را درسال ۹۸به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اتمام پروژه مسکن مهر در استان خراسان جنوبی گفت: تنها ۴۳ واحد مسکن مهر در استان، به دلیل مشکلات حقوقی به اتمام نرسیده که در حال پیگیری برای خاتمه آنها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف و ماموریتهای وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح بزرگ اقدام ملی است که بر اساس آن ۴۰۰هزار واحد مسکونی در کشور احداث خواهد شد. وی با بیان اینکه از این تعداد۱۰۰هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود، اظهار کرد: ۱۰۰هزار واحد درحوزه باز آفرینی شهری و ۲۰۰هزار واحد در شهرهای جدید احداث خواهد شد که با اجرای این طرح ملی شاهد رونق در بخش مسکن کشور خواهیم بود.

نبیان به نتایج سفر به خراسان‌جنوبی اشاره نمود و افزود: از واحدهای مسکن مهر بازدید بعمل آمد و آماده همکاری جهت رفع مشکلات موجود هستیم. پروژه آماده‌سازی ۴۵۰هکتاری زعفرانیه بیرجند تاثیرات خوبی در آینده بیرجند خواهد داشت و  جهت سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این پروژه تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین در موضوع طرح انتقال صنوف آلاینده بیرجند مقرر شد مدت زمان واگذاری کوتاهتر شود تا عملیات اجرایی سریعتر انجام شود.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، واگذاری اراضی احداث شهرک ITبیرجند هم ازدیگر درخواست‌ها بود که درصورت تامین منابع  آب مجوز لازم صادر خواهد شد. درخصوص آماده سازی مهرشهر بیرجند هم مقرر شد گزارش کاملی تهیه شود و بهمراه درخواستها جهت بررسی به سازمان ملی زمین و مسکن ارسال شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص آزادسازی اراضی پادگان ۰۴بیرجند هم افزود: برای تحقق این موضوع می بایست سند مالکیت بنام دولت و سازمان ملی زمین و مسکن صادر شود که تاکنون این امر صورت نگرفته و پیگیری های لازم با وزارت دفاع انجام خواهد شد.

وی درپایان ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط  راه و شهرسازی استان و حمایت‌های استاندار و معاونان وی، افزود: اتمام پروژه مسکن مهر و اجرایی نمودن اهداف و برنامه های دولت محترم و وزارت راه و شهرسازی نیازمند همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط بوده و تلاشی جهادی را می‌طلبد.

ارسال نظرات