خبرهای داغ:
کارشناس مسائل خانواده:

فضای مجازی نمیتواند شناخت برای ازدواج فراهم کند

کارگاه مشاوره دینی - تربیتی با موضوع ازدواج و سبک زندگی اسلامی ویژه سربازان وظیفه با سخنرانی جناب آقای عباد کریمی کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان و مسائل خانواده در محل نمازخانه این ناحیه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۸۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان ، کارگاه مشاوره دینی - تربیتی با موضوع ازدواج و سبک زندگی اسلامی ویژه سربازان وظیفه با سخنرانی عباد کریمی کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان و مسائل خانواده در محل نمازخانه این ناحیه برگزار گردید.

 کریمی با اشاره به ضرورت شناخت دو طرف از یکدیگر بیان نمود: شناخت یک جریان یا فرآیند تبادل اطلاعات بین 2 نفر از جنس مقابل زیرنظر خانواده به منظور تصمیم گیری برای ازدواج است.

وی افزود: ازدواج امر مقدسی می باشد و درحقیقت ازدواج وصلت 2 ایل می باشد و پیشنهاد ازدواج از جانب مرد می بایست صورت گیرد و دنیای مرد ، دنیای حسابگری و از طرف دیگر مرد طالب و مظهر نیاز و زن مظهر ناز و محبت می باشد.

کارشناس مسائل خانواده خاطرنشان کرد: در امر مقدس ازدواج شرع و عرف در کنار هم و هردو باید تائید کننده باشند ، اگرچه شرع مخالفتی با خواستگاری دختر از پسر نکرده ولی عرف جامعه ما نیز چنین امری را برای دختر نمی پسندد و در ضمن این با طبیعت دختر و پسر هم ناسازگار است.

عباد تصریح کرد: در مراسمات خواستگاری به منظور شناخت و انتخاب صحیح ، دختر و پسر می بایست مدت زمان معین و مشخص برای گفتگوهای حضوری خود با اطلاع خانواده داشته باشند تا مزاحمت کمتری برای خانواده ها ایجاد شود.

وی در پایان اظهار داشت : ارتباطات قبل از ازدواج از طریق فضای مجازی مانندچت و.... نمی تواند شناخت کافی و مطلوب را برای پسر و دختر فراهم نموده و کار عاقلانه ای نمی باشد بلکه موانع و مشکلات زیادی از جمله عدم انتخاب درست و عدم شناخت کافی را به دنبال دارد. 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار