شرکت عمران شهرهای جدید با انتشار گزارشی از انعقاد ۱۲۶۳ میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید طی دولت تدبیر و امید خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۳۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، طبق گزارش منتشر شده از شرکت عمران شهرهای جدید، روند سکونت در این شهرها طی دو دهه گذشته همواره رو به رشد گزارش شده به گونه‌ای که در بازه زمانی سال‌های ۷۵ تا ۹۷ میانگین اسکان جمعیت به طور سالانه تعداد ۳۹۹۳۴ نفر اعلام شده و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا اواخر سال ۹۸ از مرز یک میلیون نفر نیز عبور کند.

با توجه به آمار اعلام شده سکونت طی کمتر از ۱۰ ماه نخست سال ۹۷ در شهرهای جدید ۴۵۹۴۴ نفر و همچنین متوسط جمعیت‌پذیری هریک از ۲۱ شهر جدید فعال در طی کمتر از ۱۰ ماه اول ۹۷، ۲۱۸۸ نفر گزارش شده است که ارقامی چشمگیر در این بخش به شمار می‌رود.

گفتنی است در حال حاضر شهر جدید پرند با ۱۲۷،۱۹۸ نفر دارای بیشترین جمعیت و شهرهای جدید تیس، رامین و رامشار به ترتیب دارای کمترین جمعیت هستند.

لازم به ذکر است با توجه به مطالعات انجام شده نرخ رشد درآمد ۲۹۹ روز اول سال ۹۷ نسبت به مقطع مشابه سال قبل بیش از ۱۴۴ درصد اعلام و پیش‌بینی می‌شود عملکرد درآمد داخلی در سال جاری حدود ۸۴۲ میلیارد تومان شود.

طبق بررسی‌های انجام شده از سال ۹۱ تا کنون ۷۲۹ جلسه با حضور اعضای هیات‌مدیره ستاد و مجمع شرکت‌های تابع در شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید برگزار و تعداد ۲۵۶۳ مورد به تصویب رسیده است.

در این راستا طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد ۷۸ پروژه با اعتبار ۱۸۸.۶۰۵.۷۰۶ میلیون ریال شامل ۶۰ هزار واحد مسکونی، ۱۱ پروژه آماده‌سازی و محوطه‌سازی، ۲ مرکز درمانی، ۱ تقاطع غیرهمسطح، ۱۳ پارک و بوستان، ۴ فضای فرهنگی و مذهبی، ۱۳ فضای ورزشی، ۲۶ مرکز محله، ۱ پل، ۱ پارکینگ، ۲ مجتمع تجاری مشارکتی، ۱ سرای ناحیه، ۱ مجتمع تجاری- خدماتی، ۱ تصفیه‌خانه و قطار برقی پردیس در دهه فجر سال جاری کلنگ‌زنی و همچنین ۳۱ پروژه آماده‌سازی و محوطه‌سازی، ۲۶ فضای آموزشی، ۲ بزرگراه و تقاطع غیرهمسطح، ۱۰ پارک و بوستان، ۱۴ فضای فرهنگی و مذهبی، ۱ آتش‌نشانی، ۱۰ فضای ورزشی، ۱ خط انتقال آب، ۶ پروژه روبنایی و زیربنایی و ۲۷هزار و ۹۹۷ واحد مسکن مهر به ارزش ۱۹.۵۹۷.۹۰۰ میلیون ریال تا در نیمه دوم سال ۹۷ و تا پایان آن، به افتتاح برسد.

گفتنی است شهرهای جدید کشور در کل دارای ۴۰۰ هزار و ۹۳۸ واحد مسکن مهر بوده که از این تعداد ۳۹۸.۵۵۴ واحد در مرحله اتمام پی، ۳۱۱.۱۶۰ واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری، ۲۶۳.۰۶۴ واحد افتتاح شده، ۲۰۳.۷۲۹ واحد در مرحله صدور کارت قسط، ۲۰۸.۵۸۸در مرحله تحویل واحد و ۲۴ هزار و ۵۵ واحد فاقد متقاضی مؤثر، راکد و یا دارای پرونده قضایی هستند.

همچنین لازم به ذکر است که شهرهای جدید بهارستان، هشتگرد، فولادشهر و گلبهار درحال حاضر دارای پروژه اجرایی قطار برقی هستند که به ترتیب با طول مسیر ۱۵، ۲۵.۶، ۲۵ و ۴۶ کیلومتر دارای ۴۰.۹، ۷۶، ۱۶.۱ و ۳۳.۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی هستند، گفتنی است قرارداد تأمین مالی به مبلغ ۱۸۶ میلیون یورو نیز برای قطار برقی گلبهار به مشهد در حال انجام مراحل قانونی است.

با توجه به مطالعات منتشر شده حجم ریالی قراردادهای منعقده سرمایه‌گذاری در دولت تدبیر و امید ۱۲۶۳میلیارد تومان اعلام شده که ۴۴۱ میلیارد تومان به حوزه آماده‌سازی زمین، ۱۷ میلیارد تومان به فضاهای آموزشی، ۴۹۰ میلیارد تومان به فضاهای تجاری، ۲۱۰ میلیارد تومان به ایجاد شبکه‌های آزادراهی، ۶۰ میلیارد تومان به بخش تولید مسکن، ۵ میلیارد تومان به ایجاد فضاهای مذهبی و فرهنگی و ۴۰ میلیارد تومان به سایر خدمات روبنایی اختصاص یافته است.

 
ارسال نظرات