رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان:

استغفار کلید حل مشکلات زندگی انسان است

حجت‌الاسلام عادلی گفت: به سفارش ائمه معصوم(ع)، ذکر استغفار کلید حل بسیاری از مشکلات دنیوی انسان بوده و با برکات دنیوی و پاداش اخروی همراه است.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۵۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی در مراسم تفسیر قرآن و آموزه‌های اخلاقی در مصلی رشت اظهار داشت: این برنامه از برنامه‌های فرهنگی ارزشمندی است که همیشه مورد تقاضای مردم بوده و آیت‌الله فلاحتی نیز با وجود مشغله‌های بسیار، با جدیت تمام این برنامه را آغاز و مدیریت کردند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به اهمیت و تقویت این برنامه در روزهای سه‌شنبه افزود: کسانی که توفیق حضور در این برنامه را پیدا می‌کنند جهت تقویت به خانواده، بستگان و دوستان خود این برنامه را معرفی کنند تا این برنامه هفته به هفته باشکوه‌تر برگزار شود.

عادلی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و ضمن تفسیر آن گفت: در روایتی از مجمع‌البیان بیان شده است که کسانی به نزد امام حسن مجتبی(ع) آمدند و هریک به نحوی از قحطی و گرانی، فقر و نداری و فرزند نداشتن گله کردند و امام حسن مجتبی(ع) نیز در جواب آنان فرمودند که استغفار کنید.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) با توجه به آیات و فرموده پروردگار در قرآن کریم به آن‌ها جواب یکسان دادند و به ذکر استغفار سفارش کردند افزود: ذکر استغفار دارای اثرات بسیار زیادی است زیرا سبب برکات زیاد در زندگی دنیوی افراد و نعمت‌های فراوان در آخرت می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند که همانطور که آهن و فلز زنگ می‌زند، دل و قلب انسان نیز زنگ می‌زند اما تلاوت قرآن و ذکر استغفار مانع از زنگ زدن قلب می‌شود بنابراین ذکر استغفار موجب افزایش مال و برکات و نعمت می‌شود.

عادلی با اشاره به کسانی اهل ذکر و استغفار هستند ابراز داشت: حضرت علی(ع) فرمودند که با ذکر استغفار و طلب آمرزش خود را معطر کنید تا بوی بد گناهان از شما دور شود بنابراین به تعبیر اهل بیت(ع)، گناهان بد بو و متعفن هستند که با اثراتی در زندگی انسان‌ها نیز همراه هستند.

وی با بیان اینکه ذکر استغفار، کلید حل بسیاری از مشکلات زندگی انسان است گفت: بسیاری از گناهان مانع استجابت دعا می‌شوند بنابراین باید به ذکر استغفار توجه خاصی شود و این ذکر حتی با اثرات فراوان برای خویشان، بستگان و خانواده افراد نیز همراه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: امام صادق(ع) فرمودند که گفتن 700 مرتبه ذکر استغفار بعد از نماز عصر موجب می‌شود تا مورد آمرزش خداوند قرار گرفته و خداوند 700 گناه او را می‌آمرزد.

عادلی با اشاره به اثرات زیاد حضور در این محافل نورانی و دعای توسل ابراز داشت: اگر گناهان آن شخصی که 700 مرتبه ذکر استغفار را می‌گوید، زیاد نباشد خداوند پدر و مادر و خانواده او را نیز می‌آمرزد و همینطور بقیه بستگان او نیز مورد آمورزش پروردگار قرار می‌گیرند.

یکی از مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم اظهار داشت: امشب دومین جلسه از برنامه هفتگی دعای توسل با تفسیر آیات قرآن است که اطلاع‌رسانی‌های بسیاری در این زمینه انجام گرفته و طبق برنامه در روزهای سه‌شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، تفسیر قرآن و دعای توسل اجرا می‌شود.

حاج اسماعیل عموزاده با بیان اینکه حضور و شرکت مردم در این محافل بسیار ارزشمند و ضروری است ابراز داشت: اطلاع‌رسانی‌های این برنامه از طریق صدا و سیما و فضای مجازی انجام شده و مردم عزیز گیلانی نیز در این دو هفته استقبال کردند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این برنامه هفتگی به جایی برسد که یادآور برنامه‌های باشکوه روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی و دیگر شاخصه‌ها باشد و در مدت‌ها قبل  نیز مردم و دیگر نمازگزاران از نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، تقاضای تشکیل برنامه‌های تفسیری قرآن  و دعای توسل داشتند.

مداح اهل بیت(ع) نیز در این مراسم با اشاره به فواید و اهمیت تفسیر قرآن کریم ابراز داشت: امروز بیش از هر چیز دیگری به مساله آموزه‌های دینی و دستورات قرآنی نیازمندیم و قرآن کریم نیز برای تمام ابعاد زندگی‌ انسان‌ها روش و برنامه‌های درستی را ارائه می‌دهد.

حاج اسماعیل عموزاده با بیان اینکه دستورات ائمه اطهار(ع) نیز در کنار آیات قرآن کریم، راه گشای زندگی انسان‌ها است تصریح کرد: توجه بیشتر به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) موجب حل بسیاری از مشکلات روز مره انسان‌ها می‌شود و باید بیشتر به این مساله توجه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات