خبرهای داغ:
آیت الله سبحانی:

سیاست و اقتصاد برای شما، ولی مسائل شرعی را برای حوزه بگذارید

یکی از مراجع تقلید گفت: آقایانی که در راس کار هستند برخی از مسائل را برای حوزه بگذارند؛ شما که عقل کل نیستید؛ سیاست و اقتصاد و... برای شما، ولی نظر دادن درباره احکام شرعی را برای حوزه بگذارند.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۷۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

سیاست و اقتصاد برای شما، ولی مسائل شرعی را برای حوزه بگذارید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به آیه ۲۵۶ سوره بقره اظهار کرد: دین مبین اسلام از دو بخش عقاید و اعمال و تکالیف تشکیل شده است.

وی افزود: اینکه در قرآن آمده است «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ»، مربوط به عقاید است و عقاید با داشتن اکراه درست نمی‌شود چرا که عقیده بر قلب می‌نشیند و اگر قلب انسان بخواهد مسئله‌ای را بپذیرد نیازمند دلیل و برهان است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید افرادی که اهل منبر و سخنرانی هستند و همچنین رسانه‌ها و مولفان عقاید را همراه با برهان دلیل برای مردم تبیین کنند تا مردم معتقد شوند.

وی با اشاره به اینکه حجاب از مسائل تکلیفی است، خاطرنشان کرد: حجاب چماقی نیست که بالای سر زنان باشد بلکه تکلیفی است که به عفاف آنان مرتب است.

آیت الله سبحانی با اشاره به سخنی از امام سجاد (ع) که فرمود: ه‌اند حق چشم این است که از حرام حفاظت شود، یادآور شد: آقایانی که در راس کار هستند برخی از مسائل را برای حوزه بگذارند؛ شما که عقل کل نیستید؛ سیاست و اقتصاد و... برای شما، ولی نظر دادن درباره احکام شرعی را برای حوزه بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه حجاب فقط با نصیحت اصلاح نمی‌شود گفت: ۵۰ درصد با نصیحت محقق می‌شود، ولی ما بقی نیازمند اجرا از راه امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید جنبه‌های اجرایی برای اجرای احکام حجاب در جامعه اسلامی با عقلانیت همراه باشد.
ارسال نظرات