قربانی: حوزه تربیت دینی در نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و قرآن کریم سند جامع در این حوزه است و باید مبانی و مفاهیم علوم تربیتی حوزه قرآن مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۸۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «سعید قربانی» رئیس سازمان دارالقرآن کریم مازندران در جلسه برنامه‌ریزی کمیته قرآن ستاد چهلمین سال انقلاب اسلامی با تسلیت به‌ مناسبت فرارسیدن ایام شهادت جانسوز شهیده راه ولایت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: امروز مهمترین برنامه‌ریزی ما در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن تبیین سبک زندگی قرآنی است و باید پژوهش‌ها در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: حوزه تربیت دینی در نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و قرآن کریم سند جامع در این حوزه است و باید مبانی و مفاهیم علوم تربیتی حوزه قرآن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در 40 سال عمر پربرکت خود و با تاکید بر برجسته کردن افتخارات گذشته جمهوری اسلامی و امید به آینده نظام اسلامی افزود: مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه قرآن تربیت 80 هزار کادر متخصص قرآنی در کشور است که سهم مازندران از این تعداد در کل کشور 10 هزار نفر است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از افتخارات جمهوری اسلامی و نظام دینی و قرآنی در حوزه‌های مختلف قرآنی، علمی، پژوهشی، سیاسی، بین المللی و نظامی و تکنولوژی با قیاس نظام ستم شاهی تصریح کرد: کارکردهای جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی قابل قیاس با نظام ستم شاهی نیست و امروز همه وظیفه داریم از دستاوردهای فاخر جمهوری اسلامی پاسداری و نگهداری کنیم.

عضو شورای توسعه فعالیت های قرآنی مازندران به فعالیت 10 هزار موسسه، خانه‌های قرآن شهری و روستایی در کل کشور اشاره و بیان داشت: وجود 10 هزار موسسات قرآن و خانه های قرآن شهری و روستایی در کل کشور و هزار موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در مازندران نمونه بارز توسعه فعالیت های قرآنی در کشور است و از ظرفیت این موسسات، خانه‌های قرآن شهری و روستایی در تحقق اقتصاد مقاومتی می توان استفاده کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران به برنامه های مختلف قرآنی کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: برگزاری جشنواره محصولات قرآنی کشور در مازندران در ایام الله دهه فجر که تا به الان بیش از 270 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و اعزام کاروان قرآنیان در 40 نقطه از استان برای برگزاری محفل انس با قرآن کریم و همایش هزار نفری فعالان قرآنی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی است.

این استاد و محقق علوم قرآنی در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف سبک زندگی و مهارت‌های زندگی قرآنی، بیان داشت: در سال‌‌های اخیر دشمن به دنبال تغییر در سبک زندگی جوامع اسلامی است و با تهاجم فرهنگی به دنبال تغییر در ذائقه جوانان و نوجوانان کشور است که باید با برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی و مهارت‌های زندگی قرآنی و با تحقیق و پژوهش‌های مختلف در حوزه سبک زندگی در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها