خبرهای داغ:
مسؤول بنیاد فرهنگی حضرت‌ مهدی ‌موعود(عج) آذربایجان‌غربی:

موقوفه‌ امام زمان(عج) در آذربایجان‌غربی فعالیت نمی‌کند

مسؤول بنیاد فرهنگی حضرت‌ مهدی‌ موعود(عج) آذربایجان‌غربی گفت: در نشر معارف اهل‌ بیت(ع) یکی از ابزارهای مهم بحث وقف بوده اما هیچ موقوفه‌ای در استان برای امام زمان(عج) وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۰۳۱۳۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، مهدویت، عقیده اسلامی و مشترک بین همه مذاهب است که قرآن‌کریم و روایات فریقین یعنی شیعه و سنی بر آن تاکید فراوان دارند، تبیین و ترویج صحیح این باور دینی، رسالت مهم دانشمندان مسلمان و به‌ویژه علمای شیعه و حوزه‌های علمی و دانشگاهی است.

بشارت ظهور امام ‌مهدی(عج) و حکومت عدالت‌گستر او در قرآن‌کریم و روایات اسلامی به مسلمانان داده شده است و مهمترین موضوعی که در بحث مهدویت وجود دارد این است که زمینه ساز حکومت امام زمان(عج) باشیم و تا شرایط فراهم نشود حضرت(عج) ظهور نخواهند کرد.

در این راستا بنیاد فرهنگی حضرت‌مهدی‌موعود(عج) راه اندازی شد که در این خصوص گفت‌وگویی با«حجت ‌الاسلام ‌رضا ‌میرزایی» ترتیب داده شد که مشروح گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

 هدف از راه‌اندازی بنیاد فرهنگی حضرت‌ مهدی ‌موعود(عج) چیست؟

میرزایی: بنیاد مهدویت در راستای تبیین، ترویج و نشر باورها و اندیشه‌های مهدوی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ‌ولی‌عصر(عج) از طریق تربیت افراد که قابلیت یاری به امام‌زمان(عج) را داشته باشند حرکت می‌کند، ما معتقدیم ظهور امام(عج) یک سوی مسئله است و بخش مهم دیگر مخاطبین و مردم هستند که اگر ظرفیت و آمادگی لازم را نداشته باشند طبیعی است امام(عج) نمی توانند موفق باشند ولو اینکه امام علی(ع) باشند.

در خصوص مدعیان دروغین چه اقداماتی انجام می‌دهید؟

میرزایی: در بحث مدعیان دروغینی که ادعا می‌کنند که با امام‌ زمان(عج) ارتباط دارند باید در مقابل آنها ایستاد و در این راستا بیان معارف حقیقی مهدوی در بین نسل جوان و ترویج و گسترش این معارف مانع افتادن جوانان در دام مدعیان دروغین می‌شود.

توضیحی در خصوص برنامه‌های بنیاد بیان کنید؟

میرزایی: تربیت نیروهای مهدوی و به تعبیری مهدی‌یاورها از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد به‌شمار می‌رود تا آنها برای زمینه‌سازی ظهور حضرت‌حجت(عج) آماده شوند، در این راستا دوره‌ها و کارگاه‌‌هایی برای سنین مختلف برگزار می‌شود و با مراکز مختلف، مدارس و مهد‌کودک‌ها ارتباط برقرار کرده‌ایم تا معارف مهدوی به آنها آموزش داده شود و مطالب مرتبط با ویژگی‌های حکومت واحد جهانی تبیین شود تا اینکه عطشی که نسبت به وعده‌ای که در قرآن وجود دارد بیشتر و در مسیر درست هدایت شود.

پشتوانه مالی بنیاد از کجا تامین می‌شود؟

میرزایی: بنیاد مهدویت هیچگونه وابستگی مالی به هیچ ارگان و اداره‌ای به صورت قانونی ندارد و کاملا مردم محور است و مردم باید دین خود را نسبت به امام زمان(عج) ادا کنند و ترویج معارف مهدوی از جمله آنها است، بنیاد از همه مومنین درخواست می کند تا برای این امر از جمله بحث وقف کمک کنند.

برنامه‌ای برای قطع نشدن ارتباط با دوره دیده‌های بنیاد دارید؟

میرزایی: اگر ما نیروهایی تربیت می‌کنیم باید با آنها ارتباط داشته باشیم و شبکه‌سازی کنیم تا بتوانیم معارف مهدویت را پیاده‌سازی کنیم، مشکل اصلی نبود مکان ثابت برای بنیاد است و تالار مهدیه ارومیه که تنها مکان برای مباحث مهدوی است و توسط مرحوم فوضی برای مقابله با تفکر بهایی و ترویج مباحث مهدوی ساخته شده از بنیاد مهدویت جدا شده است.

در خصوص رفع مشکل مکان چه برنامه‌ای دارید؟

میرزایی: بلاتکلیفی مکان ثابت مانع فعالیت است و در نشر معارف اهل‌بیت(ع) یکی از ابزارهای مهم بحث وقف است و برای امام رضا(ع) موقوفات زیادی وجود دارد که در اختیار آستان مقدس است اما متاسفانه تا به حال تبلیغی در خصوص وقف برای امام زمان(عج) نشده و هیچ موقوفه‌ای ندارند و تنها موقوفه مهدیه است که خارج از موضوع فعالیت می‌کنند.

به چه نوع فعالیتی کار مهدوی گفته می‌شود؟

میرزایی: مهمترین بحث اندیشه و تفکر است و باید باور کنیم که تنها حکومتی که می‌تواند انسان را نجات دهد حکومت الهی است و حکومت‌های باطل که در دنیا وجود دارند مدتی حضور دارند اما نمی‌توانند به بشر کمک کنند و بشر امروز آرام نیست و آرامش روحی روانی ندارد و هر چقدر پیشرفت بیشتر شده این بشر استرس و مشکلات بیشتری پیدا کرده و با ظلم دست و پنجه نرم می‌کند و ما باید خودمان را برای ایجاد چنین حکومتی آماده کنیم و به مسئله خودسازی در جنبه فردی، خانوادگی و اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم، منتظر مصلح باید خود نیز صالح باشد و باید دید انتظار امام(عج) از ما در همه زمینه‌ها چیست و خود را به‌آن نزدیک‌تر کنیم و باید تلاش کنیم تا حرف و عمل ما باهم سازگاری داشته باشد.

غالبا بیان می‌شود که کار مهدوی همان کار جهادی است در این خصوص چه نظری دارید؟

 میرزایی: کار جهادی این است که منتظر پول و بودجه نباشیم و هر کس وظیفه خود را برای آماده‌سازی آن محیطی که در آن قرار دارد برای ظهور امام زمان(عج) انجام دهد و اولویت کار بنیاد مهدویت باید تربیت جوان مهدوی باشد و آن جوان خود به دنبال کار جهادی می‌رود و به نیازمندان کمک می‌کند.

چه تعاملی با هیات‌های مذهبی دارید؟

میرزایی: هیات‌ها یکی از بزرگترین ظرفیت‌ها برای بنیاد به‌شمار می‌روند چرا که تعدادی جوان مومن و عاشق اهل بیت(عج) در آنجا جمع می‌شوند که گرایش به بحث مهدویت در بین آنها بیشتر است و می‌شود در کنار شوری که در هیا‌ت‌ها وجود دارد شعور دینی، حسینی و مهدوی را ایجاد کرد.

 علاقمندان برای شرکت در دوره‌های مهدویت چه‌کار باید بکنند؟

میرزایی: دوره‌ جدید مقدماتی مهدویت با حضور اساتید تهران و قم، پنجم بهمن در ارومیه آغاز می‌شود، علاقمندان برای ثبت‌نام و استفاده از این دوره‌ها می‌توانند به مصلا و محل دفتر بنیاد مراجعه کنند.

گفت‌وگو از پریسا اسمعیل‌زاده

انتهای پیام

ارسال نظرات