معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: می‌توان با تکیه‌بر دانش‌محوری و استفاده از الگوی توسعه بومی به پیشرفت‌های درخور توجه دست‌یافت و بی‌شک اقتصاد مقاومتی در این چارچوب تسهیل‌کننده آثار تحریم‌ها در راه دستیابی به این هدف است.
کد خبر: ۹۱۰۳۱۵۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ سرهنگ پاسدار حسین رجبی معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست بصیرتی در شهرستان شازند با اشاره به جنگ اقتصادی دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا علیه این میهن اسلامی گفت: در نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که آمریکا با خروج یک‌جانبه‌اش از برجام و اعلام بازگشت تحریم‌ها علیه ایران عملاً شیپور جنگ اقتصادی را به صدا درآورد.

رجبی اظهار کرد: به هر صورت، آمریکا تمام توان خود را به کار گرفت تا هر طور شده، ایران را با جنگ اقتصادی به‌پای میز مذاکره بکشاند و از ایران امتیاز بگیرد، اما شواهد نشان می‌دهند، این کشور تاکنون دست‌کم در پنج جبهه اقتصادی از ایران شکست‌خورده است.

وی با اشاره به تحریم در حوزه صادرات نفت علیه ایران افزود: در آغاز آمریکا تلاش کرد تا فروش نفت ایران را به صفر برساند و از همه کشورها خواست، خرید نفت خود از ایران را قطع کنند تا درآمدهای نفتی ایران به صفر برسد و کشور با بحران درآمدی جدی مواجه شود.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: در همان ابتدای کار چین و هند اعلام کردند، از این خواسته آمریکا پیروی نخواهند کرد و به واردات نفت از ایران ادامه خواهند داد. روی هم رفته این دو کشور روزانه نزدیک به یک میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می کنند. آمارهای اداره گمرکات چین حاکی از آن است که واردات نفت خام ایران به این کشور در ماه گذشته میلادی افزایش یافته است و این خود حکایت از به خاک مالیده شدن چهره استکبار دارد.

سرهنگ پاسدار حسین رجبی در رابطه با توطئه نظامی آمریکا علیه ایران بیان کرد: آمریکای جهان خوار با تهدید کشورهای مختلف در جهان قدرتی پوشالی برای خود دست و پا کرده و نکته حائز اهمیت این است که آمریکا به هیچ وجه توان رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد به همین دلیل دست به توطئه درزمینهٔ های فرهنگی، اقتصادی و سایر زمینه‌ها زده است.

رجبی در رابطه با تأثیر تحریم‌ها بر کشور تصریح کرد: این تحریم‌ها نتوانست آمریکا را به اهداف شوم خود برساند بلکه آمارها، شکست‌های متعدد آمریکا از ایران را به خوبی نشان می‌دهد.

اقتصاد مقاومتی، راه عبور از تحریم‌ها و توطئه‌های اقتصادی دشمنان است

وی افزود: می‌توان گفت نه‌تنها تحریم‌ها در صورت تدبیر مناسب بی‌اثر خواهد شد بلکه می‌توان با تکیه‌بر دانش‌محوری و وجود الگوی توسعه بومی به پیشرفت‌های در خور توجه دست یافت و بی‌شک اقتصاد مقاومتی در این چارچوب تسهیل کننده آثار تحریم ها در راه دستیابی به این هدف است.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: تحریم ها باعث شد ما بتوانیم در زمینه‌های مختلف اعم از صنایع کشاورزی ، صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع به خودکفایی رسیده و دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکنیم.

رجبی در خصوص عملیات روانی دشمن خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از اولین روزهای تولد مبارک خود، پیوسته در معرض حمله های شدید روانی و فرهنگی دشمن قرار گرفته و هیچ گاه نیز این روش های غیر اخلاقی و خصمانه نظام استکباری علیه ملت ایران کاهش و یا از بین نرفته است، ولی شکل و تکنیک آن تغییر یافته است.

وی ادامه داد: دشمن می خواهد با استفاده از ابزار رسانه، در ذهن مردم ما نفوذ و آنان را تحریک کند و ما وظیفه داریم با تبیین اقدامات انقلاب روحیه امید مردم را تقویت کرده و توطئه دشمن در ایجاد یاس در جامعه را خنثی کنیم.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله خاطرنشان کرد: ۴۰ سال پیش امام(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همچنان محاسبات امام(ره) معتبر است ولی دشمنان این میهن اسلامی روزبه‌روز جمهوری اسلامی ایران را تهدید به نابودی می‌کنند و البته این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار