معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان:

محیط برای مجرمان متواری ناامن می‌شود/ رسانه‌ها؛ ضرورت پیشبرد برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: در حال حاضر ناامن سازی محیط برای مجرمان متواری در دستور کار معاونت پیشگیری از جرم قرارگرفته و یکی از گام‌های تحقق این مهم اطلاع‌رسانی عمومی است که می‌تواند توسط رسانه‌ها به‌خوبی منعکس شود.
کد خبر: ۹۱۰۳۱۹۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، بیژن دارایی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه رسالت و کارکرد اصلی معاونت اجتماعی دادگستری مقابله با آسیب‌ها و جرائم قبل از وقوع است، اظهار داشت: امروزه برخلاف آنچه در سابق بود دیگر مأموریت دستگاه قضایی تنها منحصر به برخورد با بزهکاران نیست بلکه قوه قضائیه مسئولیت ناکارآمدی بخش‌های دیگر را نیز به دوش می‌کشد و به عرصه‌های مختلف ورود کرده است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه برنامه‌های مختلفی با برخی دستگاه‌ها و خانواده‌ها در حیطه‌هایی همچون اعتیاد مواد مخدر دارد، عنوان کرد: در پیشبرد قالب برنامه‌ها با محوریت پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها است که رسانه نقش مؤثری در این زمینه دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به اینکه عدم اطلاع دقیق، عامل آسیب‌ها و جرائمی است که خانواده‌ها درگیر آن هستند، عنوان کرد: رسانه‌ها در تعامل با این معاونت می‌توانند نقش خوبی در پیشگیری از جرائم ایفا کنند.

وی بابیان اینکه آسیب‌های ناشی از فضای مجازی امروزه گسترش بیشتری یافته، گفت: رسانه‌ها با مدیریت صحیح می‌توانند از بسترهای ناامنی که به‌دوراز رسالت‌ها ایجادشده است، فاصله بگیرند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: سامانه جامع اطلاعات مردمی راه‌اندازی شده که افراد مطمئن و قابل‌اعتماد عضوگیری می‌شود که پس از پالایش، اطلاعات به بالا‌ترین مقام اجرایی دستگاه منعکس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ناامن سازی محیط برای مجرمان متواری در دستور کار معاونت پیشگیری از جرم قرارگرفته و یکی از گام‌های تحقق این مهم اطلاع‌رسانی عمومی است که می‌تواند توسط رسانه‌ها به‌خوبی منعکس شود.

دارایی با اشاره به نزدیک بودن انتخاب و بیان کرد: باید صداقت و تعهدمان را ملاک قرار دهیم و تبلیغات زودهنگام خلاف مقررات است، لرستان در ادوار گذشته این آسیب‌ها را به دوش کشیده و باید در فضای تبلیغات به‌دوراز گرایش‌های سیاسی باشد و ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان راداریم و تخلفات انتخاباتی در این هیئت مورد رصد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات