هرمزگان قطب تولیدماهی و میگو

هرمزگان یکی از مراکز مهم تولید ماهیان خاویاری در کشور

هرمزگان تا پایان سال یک و نیم تن ماهی خاویاری در استخرهای پرورش ماهی در شهرستان حاجی آباد و رودان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.
کد خبر: ۹۱۰۳۲۷۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:هرمزگان با تولید سالانه 15 تا 20 هزار تن میگوی پرورشی رتبه نخست تولید این آبزی را در کشور دارد.

محسن یکتاپور افزود:78 واحد عمل آوری ، بسته بندی، کارخانه خوراک و پودر ماهی در هرمزگان فعال هستندکه این صنعت توانسته حدود3 هزار شغل ایجاد کند.وی گفت امسال برای نخستین بار ماهی خاویاری در هرمزگان تولید و به کشور روسیه صادر شده است.

هرمزگان یکی از مراکز مهم تولید ماهیان خاویاری در کشور

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان نیز در این نشست گفت: تاکنون چهار هزارو 500 تن ماهی در قفس در هرمزگان تولید و پرورش داده شده است که این میزان هرمزگان را در جایگاه نخست کشور قرار داده است.

عبدالرسول دریایی افزود: شهرستان های بندرلنگه و میناب دو قطب مهم پرورش ماهی در قفس در هرمزگان هستند، وی گفت: در این صنعت بخش خصوصی ودولتی 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: تولید صدف خوراکی باهدف صادرات و صدف مروارید ساز برای بازسازی ذخایر آن در دریا از اهداف و برنامه های شیلات هرمزگان است.

هرمزگان یکی از مراکز مهم تولید ماهیان خاویاری در کشور

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان هم در جمع خبرنگاران گفت: پارسال 725 هزار تن آبزی در آبهای کشور صید شد که سهم هرمزگان بیش از 276 هزار تن بود.

محمد جوانمرد با اشاره به فعالیت کشتی های دارای مجوز صید ترال در هرمزگان گفت: فانوس ماهیان و ماهی یال اسبی که حرام گوشت هستند در آبهای دریای عمان صید می شوند، گفت: 102 کشتی ایرانی از استانهای بوشهر، خوزستان و هرمزگان در صید این نوع آبزیان فعالند.

هرمزگان یکی از مراکز مهم تولید ماهیان خاویاری در کشور

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان افزود: در این کشتی ها 35 ملوان چینی به کارآموزش مشغولند.

محمد جوانمرد گفت: فانوس ماهیان در عمق 200 متری دریا و 12 میایلی از خشکی در دریای عمان صید می شوند؛ که  حداکثر عمق دریایی خلیج فارس 37 متر است و این نوع آبزی در این منطقه صید نمی شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: این کشتی ها پارسال 28 هزار تن آبزی صید کردند که هجده هزار تن فانوس ماهیان، هشت هزار تن آن ماهی یال اسبی و دو هزار تن دیگر آبزیان بود.

محمد جوانمرد افزود: خط قرمز شیلات ایران حفظ ذخایر آبزیان برای نسل های آینده است که صید این نوع آبزیان حرام گوشت هیچ آسیبی به ذخایر دریایی وارد نمی کند.

هرمزگان یکی از مراکز مهم تولید ماهیان خاویاری در کشور

هرمزگان با 22 بندر صیادی ، بیش از چهار هزار فروند قایق و لنج صیادی و اشتغال 30 هزار خانوار در این بخش مهمترین و فعال ترین استان صیادی کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار