رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۷۰ پروژه عمرانی در دست اجراست گفت: مرکز بهداشتی درمانی دهملا یکی از طرح‌هایی است که طی دهه فجر امسال رسماً به بهره‌برداری می‌رسد و بحث بین‌المللی شدن دانشگاه در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۳۳
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهروش، رضا چمن پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن تشریح دستاورد‌های پزشکی حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و بابیان اینکه بهبود شاخص‌های سلامت به شکل ملموس در شهر‌های تحت پوشش این دانشگاه در شرق استان سمنان وجود دارد، ابراز داشت: در شرایطی امید به زندگی قبل از انقلاب فقط ۵۷ سال بود، ولی امروز این شاخص در این ناحیه جغرافیایی به بالای ۷۶ سال رسیده است.
وی ضمن بیان اینکه بر اساس مطالعات، در سال ۵۷ میزان مرگ‌ومیر کودکان زیر یک سال در شرق استان سمنان ۱۲۰ مورد به ازای هر یک هزار تولد زنده بوده است، اضافه کرد: امروز این شاخص در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شش مورد در یک هزار تولد زنده برای مرگ نوزادان و هشت مورد در هر یک هزار تولد زنده برای میزان مرگ کودکان شیرخواران محاسبه‌شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه روند رو به افزایش شاخص‌های سلامت نشان‌دهنده تحول چشمگیر سلامت در حوزه زیرساخت‌ها است، ابراز داشت: امروز در حالی ۷۵۰ تخت بیمارستانی در شاهرود فعال است که این تعداد در زمان انقلاب ۱۲۰ تخت بود.
چمن بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۷۰ پروژه عمرانی در دست اجرا دارد، تأکید کرد: مرکز بهداشتی درمانی دهملا یکی از طرح‌هایی است که طی دهه فجر امسال رسماً به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین بحث بین‌المللی شدن دانشگاه از مواردی است که در دستور کار قرار داشته و در کنار توسعه توریسم درمانی با توجه به آماده بودن زیرساخت‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای توسط مسئولان پیگیری می‌شود.
وی افزود: بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب شاهرود نیز به تازگی افتتاح شده و توانسته از اعزام ۱۰۰ بیمار نیازمند به درمان حوزه قلب به خارج از استان جلوگیری کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها