خبرهای داغ:
امام جمعه مرند در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران پایه گذار عزت و استقلال کشور و نیز استقرار حکومت الهی شد.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۴۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  علی نعمت زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پایه گذار عزت و استقلال کشور و سقوط رژیم طاغوت و استقرار حکومت الهی بود، اظهار داشت: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم همه باید در راستای حفظ این عزت و جایگاه تلاش کنیم.
وی افزود: برای اینکه به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف پی ببریم باید جایگاه کنونی کشور نسبت به 40 سال گذشته در حوزه های مختلف مقایسه کنیم.
حجت الاسلام نعمت زاده به اهمیت استقلال سیاسی و عزت ملت ایران اشاره کرد و گفت: 40 سال قبل و در دوران پهلوی هیچ عزت و هویتی در کشور نمانده بود و همه تصمیم ها توسط بیگانگان گرفته و توسط شاه اجرا می شد اما اکنون دشمن به برکت انقلاب اسلامی و مدیریت دینی، جرات کوچکترین دخالت در امور کشور را ندارد.
وی اضافه کرد: امروز اقتدار و عزت ایران در منطقه ثابت شده و حتی در مجامع بین المللی نیز به قدرت کشور ایران اذعان می شود.
حجت الاسلام نعمت زاده در ادامه به جایگاه بالای کشور از لحاظ رشد علمی اشاره کرد و افزود: طبق آمار موسسه های بین المللی، رتبه اول علمی در منطقه در اختیار ایران است و در دنیا نیز در جایگاه 16 قرار داریم.
وی با بیان اینکه پایه و اساس همه پیشرفت ها، علم است، خاطرنشان کرد: نرخ رشد علمی در ایران 11 برابر متوسط جهانی است و همچنین جزو 9 کشور دارای چرخه سوخت هسته ای در جهان هستیم.
امام جمعه مرند همچنین با اشاره به باسوادی 93.2 درصدی مردم کشور در سال 90 گفت: از لحاظ میزان باسوادی نسبت به سال 57 با رشد دو برابری مواجه هستیم و این به برکت انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه مردم در طول سال های گذشته با وجود تحمل سختی ها در همه صحنه ها حضور داشتند، تاکید کرد: مسئولان ما نیز باید در جهت حل مشکلات آنها تمام تلاش خود را کرده و به وظایف شان درست عمل کنند.
حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر اینکه مسوولان باید با الگو قرار دادن پیامبر(ص) در امور خود، زمینه اجرای احکام الهی را فراهم کنند، از مسوولان خواست نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نباشند.
وی ادامه داد: مردم نیز باید با حفظ وحدت و همکاری در برابر خطرات و توطئه های دشمن که روز به روز بیشتر می شود ایستادگی کرده و به تداوم پیشرفت های علمی کشور کمک کنند.

ارسال نظرات