امام‌جمعه اردکان:

استقلال سیاسی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است/ پیشرفت علمی، لازمه حفظ استقلال کشور است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به وابستگی سیاسی بسیاری از کشور‌ها گفت: استقلال سیاسی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است که بسیاری از کشور‌های به‌ظاهر پیشرفته امروز دنیا از آن محروم هستند.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۵۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌هایی از درس‌های زندگی آن حضرت پرداخت.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ما به برکت اسلام، قرآن و قدرت ایمان مردم بود. مردم ما با اعتقاد و ایمان و با باور‌های دینی بر طاغوت پیروز شدند.
امام‌جمعه اردکان گفت: با این انقلاب و پیروزی خود تجارت پرسودی را انجام دادند و دستاورد‌های زیادی را به دست آوردند که متأسفانه گاهی زیر سؤال برده می‌شود. نجات از ذلت و باج دادن به دشمنان و ظالمان دنیا یکی از این دستاوردهاست.
وی تصریح کرد: ما استقلال سیاسی خود را به دست آوردیم و می‌توانیم بگوییم که به دست آوردن استقلال سیاسی از بهترین دستاورد‌های انقلاب بود که بسیاری از کشور‌های به‌ظاهر پیشرفته امروز دنیا از آن محروم هستند و وابستگی سیاسی دارند. حتی ایالات‌متحده آمریکا به رژیم صهیونیستی وابستگی دارد، اما کشور ما استقلال سیاسی دارد.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و مردم‌سالاری، دومین دستاورد انقلاب اسلامی ماست که هنوز در بسیاری از کشور‌های همسایه ما و کشور‌هایی که به‌صورت پادشاهی اداره می‌شود مردم حاکمیتی ندارند، انتخابی نمی‌کنند و در سرنوشت کشور خود دخالتی ندارند.
وی افزود: سومین دستاورد انقلاب اسلامی، احیای عزت‌نفس و ارتقای جایگاه ایران در دنیا است. چهل سال پیش ما ازنظر روحیه خودباوری در چه جایگاهی بودیم و امروز ببینید که در چه جایگاهی هستیم. نمی‌گوییم که ایران بهشت بی‌عیب است، اما جهنم هم نیست که برخی از رسانه‌ها و دشمنان ما و بعضی از افراد داخلی اینجا را جهنم فرض می‌کنند. انسان باید ببیند که انقلاب ما با چه هدفی برپا شد؟ چه آرمان‌هایی داشت؟ چه موانعی وجود داشت و الآن در کجا قرار دارد؟
خطیب نماز جمعه اردکان گفت: باید مردم را با این نعمت‌هایی که داریم و انقلاب، شرایط امروز دنیا و حقایقی که وجود دارد آشنا کنیم. مشکلات و گرفتاری‌هایی نیز وجود دارد که آن‌ها نیز باید گفته شود. در این ایام مناسب است که در مساجد با برپایی نمایشگاه‌ها و انجام کار‌های فرهنگی مردم را با نعمت انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کند.
وی اظهار داشت: عزت‌نفسی که امروز جوانان ما در تولید علم و پیشرفت‌هایی که داریم نشان از جایگاه بالای کشور ماست. آرمان و هدف ما این بوده است که به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دست پیدا کنیم. در این راه، موانع مختلف و بسیاری توسط دشمنان ما گذاشته شد تا توسعه و پیشرفت اقتصادی ما را مختل کند. بزرگان مملکت که بازوی توانمند انقلاب و رهبری بودند را به خاک و خون کشیدند. حوادث بیست سال ابتدای انقلاب به‌اندازه حوادث صدسال تاریخ گذشته ماست. مواظب باشیم که در قضاوت‌ها این مطالب را رعایت کنیم.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و محققان ستاد توسعه علوم شناختی تأکید کردند که؛ پیشرفت علمی کشور نباید متوقف بشود بلکه باید شتاب بگیرد. اگر ما از علم عقب بمانیم استعمار می‌شویم. شاگردی کردن از غربی‌ها ننگ نیست، اما ننگمان می‌آید که همیشه شاگرد بمانیم. باید استقلال علمی خود را نیز به دست بیاوریم. پیشرفت علم، انسان را با دین هم آشناتر می‌کند. هرچه مردم آگاه‌تر و عالم‌تر بشوند حقانیت اسلام را بیشتر درک می‌کنند.
وی اظهار داشت: امروز در دنیا افرادی هستند که علیرغم زندگی در کشور‌های غربی حقانیت اسلام را پذیرفته‌اند. خانم مرضیه هاشمی در سال ۶۷ در اوج جنگ و التهابات ایران از آمریکا با نفس مسیحایی امام (ره) با اسلام آشنا شد و با تحقیقات خود فهمید که اسلام برحق است. برای ادامه تحقیقات خود به ایران آمد و متوجه شد که اسلام بر حق شیعه است لذا شیعه شد.
امام‌جمعه اردکان در پایان گفت: امروز می‌بینیم آمریکایی‌ها که دم از حقوق بشر می‌زنند خانم هاشمی را دستگیر می‌کنند و با اعتراض افکار عمومی دنیا او را آزاد می‌کنند. علت خشم و نفرت آمریکا از چنین افرادی مانند خانم مرضیه هاشمی این است که به برکت انقلاب و امام (ره) مسلمان و شیعه شده است و در جبهه حق مشغول فعالیت شده است. خانم هاشمی امروز در رسانه‌های دنیا از انقلاب و مذهب شیعه دفاع می‌کند و مدافع انقلاب، امام و رهبری است. ما باید قدرشناس انقلاب و اسلام باشیم.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات
آخرین اخبار