خبرهای داغ:
محفل انس با قرآن به همت سازمان عقیدتی سیاسی اتکا استان تهران در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۳۵۰۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محفل انس با قرآن به همت سازمان عقیدتی سیاسی اتکا استان تهران در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

 

این مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید توسط سید محسن مدنی قاری ممتاز کشوری آغاز شد و سپس کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت قرآن در محافل و زندگی فردی و اجتماعی پخش گردید و در ادامه رضا نصری اجرای این محفل را بر عهده گرفت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدمیرعمادی رییس اداره عقیدتی سیاسی سازمان اتکا به بیان سخنانی در خصوص اهمیت خانواده پرداخت و گفت:این جمع نورانی در جلسه انس با قرآن امید است که پر برکت باشد

وی به نقش بانوان پرداخت و افزود: خیلی ارزشمند است که بانوان در منزل چگونه به تدبیر زندگی برای آرامش همسرشان بپردازند تا همسرانشان با نشاط  در محل کار حاضر شده و بتواند موثر باشد.

رییس اداره عقیدتی سیاسی سازمان اتکا ادامه داد: همچنین بسیار تاثیر گذار است که بانوان بتوانند کتاب قرآن و دستورات الهی را در جریان زندگی به عنوان ملاک و الگو قرار دهند و زندگی خود را قرآنی  کنند که با تلاوت قرآن با بکارگیری دستورات خداوند از قرآن تلاش دارند زندگی قرآنی برای خود فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه  امر و نهی هایی که در قرآن هست همه برای فراهم کردن زندگی ای براساس نورانیت و معنویت اسا تصریح کرد: هم برای اینکه فرزندان ما در سایه سار زندگی قرآنی به گونه ای تربیت شوند تا انسانهایی جامعه بتوانند الگو شوند و هم اینکه در زندگی قرآنی خود به رشد و تعالی برسیم باید از این کتاب الهی بهره ببریم تا به رشد اعضای خانواده کمک کنیم و به درجات اعلی قرب خانواده دست پیدا کنیم و زندگی الهیی داشته باشیم و ملائکته الله در زندگی ورود پیدا کنند.

میرعمادی  بیان کرد:عمل کردن به دستورات خدا و رعایت کردن آنچه باری تعالی در قرآن برای حدود زن و مرد قرار داده است همراه با شناخت تکالیف و عمل به آن از دیگر راه کار های انس با قرآن است.

وی زندگی قانونی صرف را ناموفق خواند و افزود: زندگی قرآنی یک زندگی اخلاقی است که همه چیز برپایه اخلاق تعاون و فهم و درک متقابل است  و در این صورت به موفقیت خواهیم رسید. وقتی به روحیات طرف مقابل توجه کنیم تمام اینها بحث هایی است که در قرآن راهکار های آن داده شده است و باید بدانیم در این دنیا چطور میتوانیم زندگی کنیم و با قرآن مانوس باشیم.

رییس اداره عقیدتی سیاسی سازمان اتکا در پایان گفت: امیدوارم همراه با قرآن از شرور و وسوسه های شیطانی در امان  بوده و قرآن باعث برکت ، رحمت نور و شفا در زندگی باشد.

در ادامه گروه تواشیح بین المللی ذکر به اجرای قطعات مناجات به صورت همخوانی و سرود پراختند.

قرآن و روایات الگو و برنامه زندگی انسان برای رسیدن به آرامش هستند

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید حسین مومنی واعظ و خطیب به بیان سخنانی پرداخت و گفت: همه ما بدنبال رسیدن به یک آرامش و نشاط هستیم ولی شرایط زندگی را به امور مصنوعی سوق میدهند که این باعث به وجود آمدن بسیاری از بحران ها در روح و جانمان شده است.

وی با اعلام اینکه برای رسیدن به آرامش به دو نکته ضروری باید بپردازیم افزود: ما باید به آرامش برسیم برای هر امری باید مجهز به دو نکته باشیم که آن  برنامه جامع کامل و هدفمند و الگوی مناسب است.

مومنی انسانی که در زندگی برنامه نداشته باشد را موجب آسیب پذیر دانست و افزود: انسانی که که در زندگی برنامه نداشته باشد علاوه بر آسیب های بی شماری که میبند همیشه متحیر استو نمیداند چه باید انجام دهد.همچنین انسانی  که در زندگی خود الگو نداشته باشد انگیزه ای برای ادامه دادن راه ندارد.

وی ادامه داد: الگو به انسان انگیزه داده و او را  دل گرم می کندو ما باید از برنامه ای بهره ببریم و از الگویی استفاده کنیم که ما را صد در صد به سر منزل مقصود برساند.

این خطیب توانا در ادامه با اشاره به اینکه ما قانونی را می پذیریم که در آن فرسوده نشویم افزود: الگو زندگی نباید محدود به اموری خاص باشد و باید برای تمام امورمان راهکار ارائه داده باشدبرنامه جامع کامل هدفمند داشته باشد.الگو نیز کسی است که در تمام شئونات زندگی بر ما الگو باشد کسی ممکن است در زمین ورزش بدرخشد ولی ادبیات گفتاری مناسب نداشته باشد پس الگوی رفتاری مناسب نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه تمام دستورات باید منطبق با عقل و علم باشد ادامه داد: قرآن و روایات و هر چیزی که ناظر بر زندگی باشد موجب رستگاری است  در واقع بهره گیری از قرآن و روایات موجب از بین رفتن تمام آسیب ها در زندگی خواهد بودو اگر با قرآن اگر رفیق باشیم میبینیم که این کتاب الهی باعث تحکیم ما خواهد شد.

در این میان نیز مسابقه ای حضوری با جمعین حاضر در خصوص دانستنی های قرآن باشش متسابق برپا شد.

بعد از آن قاری توانا و استاد بین المللی قرائت محمدرضا پورزرگری به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید با صوت بی بدیل خود پرداخت.

پایان بخش این مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن سازمان عقیدتی سیاسی اتکا بود که از مرتضی علیپور رتبه دوم  رشته حفظ کل کشور ، محسن عزیزی رتبه سوم کل کشور در رشته حفظ ،نعیمه قوامی رتبه دوم رشته مفاهیم در کل کشور، مجتبی کیقبادی رتبه سوم کل کشور در رشته مفاهیم، سید محسن مدنی رتبه برتر رشته قرائت در کل کشور و رضا نصری رتبه دوم رشته ترتیل تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم محفل انس برنامه ای برای کودکان زیر ۱۲ سال و کارگاه آشنایی با مبانی قرآنی به صورت قصه و داستان گویی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها