مروری بر اجرای طرح «شهید دکتر رهنمون»در استان یزد

جلسه توجیه و تشریح طرح «شهید دکتر رهنمون»(جهادگران سلامت) با حضور فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج نواحی استان یزد به صورت مجزا در نواحی مذکور برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۰۳۶۸۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، جلسه توجیه و تشریح طرح «شهید دکتر رهنمون»(جهادگران سلامت) با حضور فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج نواحی استان یزد به صورت مجزا در نواحی مذکور برگزار گردید .

طرح «شهید دکتر رهنمون» (جهادگران سلامت) در راستای طرح کلی اعتلای بسیج در استان یزد در حال اجرا است که در این طرح تیم‌های آموزشی،پیشگیری، مشاوره، بهداشتی و درمانی در مناطق جغرافیایی مشخصی به‌صورت دوره‌ای به مناطق هدف و از پیش تعیین شده اعزام و مسائل و مشکلات بهداشتی، درمانی، آموزشی و تغذیه‌ای مردم را بررسی می‌کنند. در این طرح تیم‌های پزشکی چهار نفره تشکیل شده از یک پزشک، یک پرستار، یک مراقب سلامت از رشته‌های بهداشتی و یک کارشناس تغذیه و یا یک نفر مشاوره حضور دارند که به‌صورت مستمر به منطقه هدف اعزام و مردم آن منطقه را تحت پوشش قرار داده و خدمات مختلف آموزشی، بهداشتی و پیشگیری و درمانی ومشاوره را به آنها ارائه می‌دهند.

طرح شهید دکتر رهنمون دارای دو خصوصیت مهم است که یکی استمرار و حضور مستمر تیم‌های پزشکی ثابت و خصوصیت دوم مشخص کردن منطقه هدف و منطقه جغرافیایی خاصی است که تیم در آن محل حاضر و اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند.

این تیم‌ها در یک بازه زمانی چهار ساله در منطقه هدف حضور دارند و جمعیتی چند صد هزار نفر را در این بازه زمانی مورد معاینه و درمان قرار می‌دهند.

 مهم‌ترین هدف این طرح ارتباط تنگاتنگ اعضای تیم‌ها با مردم منطقه و ایجاد یک ارتباط صمیمی و دوستانه بین تیم‌های پزشکی و مردم میباشد و اعضای هر تیم  به‌عنوان یک بسیجی فعال و دلسوز با برقراری ارتباط عاطفی با مردم به حل مشکلات آنان می پردازند و همچنین سبک زندگی ایرانی اسلامی را آموزش می دهند.

 در حال حاضر در استان یزد18 تیم طرح شهید دکتر رهنمون تشکیل شده است که طی دوره یکساله پس از  اجرای طرح اعتلای بسیج بیش از 29هزار نفر ویزیت شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار