امام جمعه بخش مرکزی یزد:

پیشرفت‌های کشور و حضور در رتبه‌های بالای علمی در سطح جهان از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف گفت: پیشرفت‌های کشور و حضور در رتبه‌های بالای علمی در سطح جهان، از برکات انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۰۳۸۳۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «سید محمد کاظم مدرسی» در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی «مدهامتان» استان یزد که با ثبت نام بیش از ۱۵۰۰ نفر از فعالان قرآنی استان برگزار شد گفت: اگر خانواده‌ها امروز احساس می‌کنند فرزندانشان حافظ قرآن و جز متسابقین هستند این‌ها را باید به پای انقلاب و حرکت ارزشمند امام راحل و فداکاری مردم بدانند.
وی افزود: اگر همت بلند مقام معظم رهبری و برنامه‌هایی که مستقیما ایشان دستور به تشکیل آن می‌دادند، نبود ما این چنین فرهنگ قرآنی را نداشتیم.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی کشور ما به جایگاه بالای علمی دست پیدا کرده است که حضور جوانان و نوجوانان ما در مسابقات جهانی نشان از این قدرت‌های علمی و فرهنگی است.
حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: در عرصه‌های علمی هم دانش اموزان ما درخشیده اند تا جایی که بسیاری از المپیادها، کشور ایران به عنوان مدعی نفرات اول تا سوم است.
وی افزود: ملت ایران قبل از انقلاب در هیچ المپیادی حق شرکت نداشتند و کشور‌های بیگانه از ما می‌خواستند حق توحش بگیرند.
امام جمعه موقت یزد بیان کرد: در سال ۶۶ اولین بار رتبه ۳۰ المپیاد را کسب کردیم و پس از انقلاب نیز رتبه‌های ارزشمند بسیار زیادی را داشتیم که سال گذشته یکی از عزیزان یزدی ما رتبه برتر نجوم دنیا و ریاضیات را کسب کند که این نشان از عملکرد‌های انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام مدرسی گفت: ما جز ۱۰ کشور برتر دنیا در المپیاد‌های دانش آموزی هستیم و امروز بیش از ۳۷۰ هزار مقاله علمی با معیار آی اس آی در دنیا عرضه شده و این رشد علمی است که در دنیا از لحاظ رشد علمی ۱۷ امین کشور هستیم که باید رشد پیدا کند.
وی بیان کرد: برکات انقلاب اسلامی فراوان است که از جمله آن‌ها برنامه‌های قرانی است که امیدواریم با حضور برادران و خواهران و حرکت مدیران فرهنگی به این برنامه‌ها جامعه ما روز به روز رشد و ترقی پیدا کند.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات
آخرین اخبار