به میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مرکز شاهرود،
برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران کشاورزی استان سمنان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۳۸۶۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه شورای هماهنگی مدیران کشاورزی استان سمنان با شرکت نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار شاهرود، فرماندار میامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود)، معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران کل ادارات دامپزشکی، منابع طبیعی، سازمان غله و امور عشایری استان، تعاون روستایی استان، امور شعب بانک کشاورزی استان، نظام مهندسی کشاورزی، نظام دامپزشکی، شرکت پشتیبانی امور دام، شرکت شهرک‌های کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی و صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان، دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان و شهرستان‌های شاهرود و میامی و جمعی از بهره برداران کشاورزی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) برگزار شد.
در این جلسه مهندس میر عماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس شورا ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، به برنامه‌های متعدد سازمان برای توسعه کشاورزی استان از جمله سند بهره وری آب و سند الگوی کشت استان که با محوریت مرکز تحقیقات استان تهیه و ارائه شده است، اشاره نمودند.
سپس مهندس باقری رییس صنف کشاورزی استان، خنکال دبیر تشکل خانه کشاورز استان، دبیر انجمن انگور استان و چند تن از کشاورزان منطقه به بیان مسائل و مشکلات بهره برداران کشاورزی استان پرداختند.
در ادامه جلسه مهندس حسین پور مدیر صندوق حمایت از توسعه کشاورزی، دکتر عرب معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس شاهینی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان و کیومرثی مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان به بیان اقدامات انجام شده در حوزه مربوطه پرداختند.
سپس محمدکرم محمدی معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود در سخنانی بحث تغییر الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب را مهم توصیف نموده و خواستار توجه بیشتر به کشت گلخانه‌ای در استان شد.
وی در ادامه از اقدامات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان (شاهرود) قدردانی نمودند.
سپس در ادامه این جلسه ملایری فرماندار شهرستان میامی به بیان مشکلات کشاورزان و دامداران پرداخت و برای هماهنگی و انجام بازدید کشاورزان منطقه و استفاده از تجربیات گلخانه داران منطقه پیشوا ابراز آمادگی نمود.
در ادامه سید حسن حسینی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی خواستار اجرایی شدن هر چه سریع‌تر اسناد تدوین شده در کشاورزی استان شد.
وی با ابراز رضایت از تحقیقات کشاورزی انجام شده در مرکز شاهرود، خواهان ارتباط بیشتر بین تحقیقات و جهاد کشاورزی استان شد. وی سپس بر اصلاح استخر‌های روباز ذخیره آب در منطقه که باعث هدر رفت آب میشود، تاکید نمود.
در انتهای این نشست دکتر دزیانیان رئیس مرکز ضمن خیر مقدم و تشکر از مدعوین و مدیران استانی و شهرستانی، ضمن تاکید بر جایگاه پژوهش و آموزش در توسعه کشور و اهمیت دانش محور نمودن فعالیت‌های تولیدی کشاورزی، گزارشی از اقدامات انجام شده در مرکز در زمینه امور پژوهشی، امور آموزشی و تولید بذور و نهال اصلاح شده پرداخت و از همکاری و تعامل بسیار خوب فیمابین مرکز تحقیقات و سازمان جهاد خبر دادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها