سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد: در سال ۲۰۱۸، تعداد ۱.۴ میلیارد گردشگر از مناطق مختلف جهان بازدید کردند.
کد خبر: ۹۱۰۳۹۱۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان گردشگری جهانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد محسوب می‌شود، اعلام کرد: سال ۲۰۱۸، سال بسیار خوبی برای گردشگری در سراسر جهان بود و در طول این سال ۱.۴ میلیارد گردشگر به نقاط مختلف جهان سفر کردند.

این سازمان می‌افزاید: انتظار نداشتیم تا پیش از سال ۲۰۲۰ به رقم ۱.۴ میلیارد گردشگر برسیم اما به دلیل رشد اقتصادی خوب، بهبود شرایط صدور ویزا توسط کشورها و همچنین ارزان‌تر شدن مسافرت‌های هوایی، دو سال زودتر به رقم مذکور رسیدیم. 

زوراب پلی‌کاشویلی، معاون سازمان گردشگری جهانی می‌گوید: رشد صنعت گردشگری طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که امروزه این صنعت یکی از قوی‌ترین پیشران‌های رشد اقتصادی و توسعه در جهان است. 

بنا به این گزارش، گردشگری به مقاصد خاورمیانه و آفریقا بیش از ۶ درصد متوسط جهانی نسبت به سال گذشته رشد کرده و در خاورمیانه شاهد ورود ۱۰ درصد گردشگر بیشتر و در آفریقا شاهد حدود ۷ درصد گردشگر بیشتر در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل هستیم. به طور کلی گردشگری به مقاصد آسیا، اقیانوسیه و اروپا طی سال ۲۰۱۸، ۶ درصد رشد کرد. 

از طرف دیگر آمارها نشان می‌دهند رشد ورود گردشگران به قاره آمریکا کمتر از متوسط جهانی آن بوده و تنها ۳ درصد افزایش داشته است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وقوع طوفان‌های سهمگین و عواقب بعدی آنها باعث شده است ورود گردشگران به آمریکای مرکزی و دریای کارائیب نسبت به سال قبل کاهش یابد.

این سازمان زیرمجموعه سازمان ملل پیش‌بینی کرد: صنعت گردشگری طی سال جاری ۳ تا ۴ درصد رشد کند.

در گزارش این سازمان نگرانی‌ها نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش رشد اقتصادی و مناقشات تجاری و ژئوپلتیک از جمله عواملی هستند که در سال ۲۰۱۹ بر صنعت گردشگری تأثیر خواهند گذاشت.

از طرف دیگر بهبود حمل و نقل هوایی، ثبات در قیمت سوخت و همچنین افزایش تعداد گردشگر از بازارهای نوپدید از جمله عوامل مثبت تأثیرگذار بر صنعت گردشگری جهانی در سال ۲۰۱۹ خواهند بود.

 

ارسال نظرات