خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه در تبریز:

شهید باقری با نبوغ جنگی خود نقشی تاثیرگذار در دفاع مقدس ایفا کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه در تبریز در شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: شهید باقری افشردی خبرنگاری بود که استراتژیک جنگ شد و با نبوغ جنگی، نقشی اثرگذار در سال های سخت نبرد ایفا کرد.
کد خبر: ۹۱۰۳۹۲۱
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه در هفته جاری رویداد های فرهنگی بسیار مهمی را در تبریز میزبان هستیم افزود : سه شنبه نهم بهمن ماه همزمان با سالروز شهادت سردار حسن باقری افشرد با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: حسن باقری افشرد یکی از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس هست که از کشفیات رهبر معظم انقلاب اسلامی در در اوایل انقلاب بود.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: این شهید بزرگوار در همان سال ها به عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت میکرد و حضرت آیت خامنه ای بواسطه حضورشان در حزب جمهوری اسلامی شهید افشردی را شناسایی و به مسئولان اطلاعاتی هم معرفی کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بهرمندی یگان های عملیاتی سپاه در جنگ از ظرفیت های اطلاعاتی شهید افشردی اظهارداشت: این شهید بزرگوار علاوه فرماندهی قرارگاه های عملیاتی در حوزه اطلاعات و عملیات جنگ هم مسئولیت خطیر و ارزشمند داشت.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره نقش آفرینی شهید غلامحسین افشردی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تصریح کرد: موضوعی که کمتر در مورد آن صحبت شده است نقش کلیدی شهید افشردی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که ایشان با سفر به الجزایر بعنوان خبرنگار در مذاکرات ایران و آمریکا حضور یافت و با جمع آوری گزارش دقیق ، تمرکز به حواشی این نشست و شفاف سازی در ابعاد مختلف آن مرحله مهمی از انقلاب ایران را رقم زد.
وی در ادامه با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه گفت : باید با بهره گیری اصولی و منطقی از این فرصت موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را که برگرفته از فرهنگ فاطمی است مطرح کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید ایام دهه فجر فقط به چراغانی متمرکز شود ادامه داد: دستاوردهای انقلاب در همه حوزه و ادارات استان در قالب کتابچه ای چاپ و در اختیار مسئولان و اعکار عمومی قرار گیرد.
امام جمعه تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: نمایشگاهی هم از دستاوردهای انقلاب توسط سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان در محل مصلی تبریز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام  آل هاشم در ادامه با بیان اینکه امسال هم طبق سنوات گذشته دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۲۹ بهمن امسال برگزار خواهد شد گفت: مردم آذربایجان برای تجدید میثال با آرمان های امام و انقلاب و تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت به دیدار حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز خواهند رفت.
امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به برگزاری کنگره بررسی اندیشه های آیت الله سبحانی از خدمات متولیان اجرایی این برنامه فرهنگی قدردانی کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها