رئیس اداره محیط زیست درگز گفت: شناسایی و دستگیری بیش از ۱۵۰ مورد قاچاقچی غیر مجاز حاصل تلاش‌های شبانه روزی پرسنل زحمتکش این اداره است.
کد خبر: ۹۱۰۳۹۲۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسین اصلاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به وجود انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در پارک ملی تندوره شهرستان درگز اظهار کرد: مجموعه حیوانات موجود در پارک ملی تندوره شامل پلنگ، خوک، قوچ، میش، کل وبز، انواع گربه وحشی از قبیل: پالاس، سیاه گوش، گربه جنگلی، گرگ، شغال و روباه، کفتار، گورکن، سمور و انواع پرندگان شامل هما، کپک و تیهو نام برد.

وی افزود: پارک ملی تندوره با وسعتی بالغ بر ۳۷ هزار هکتار یکی از ذخیره گاه‌های بزرگ بوده و با توجه به پتانسیل‌های زیست محیطی فراوانی که در آن وجود دارد، یکی از نقاط بسیار مهم استان است که توجه ویژه‌ای را از سوی مسئولین استانی و کشوری می‌طلبد.

رئیس اداره محیط زیست درگز ضمن بازخوانی اثرات سیل تابستان سال گذشته در این تفرجگاه عنوان کرد: بدنبال وارد شدن خسارات مختلف به زیر ساخت‌های تفرجگاه چهل میر، پیگیری‌ها و تلاش‌های زیادی انجام شد و امروز شاهد هستیم زیرساخت‌های بسیار مهمی از قبیل: آلاچیق، موزه جدید، سرویس بهداشتی و سردرب ورودی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در حال طراحی و اجراست.

اصلاحی ایجاد شرایط خاص بوم گردی را یکی از اهداف بلند مدت تفرچگاه چهلمیر خواند و در ادامه گفت: اگر در زمان بروز سیل، پوشش گیاهی پارک نمی‌بود قطعا خسارات سیل چند برابر می‌شد، لذا گردشگران عزیز باید همواره حفظ طبیعت بکر و مراقبت از پوشش گیاهی را در اولویت‌های اصلی خود در بهره برداری از گردشگاه‌ها و تفرجگاه‌های سطح کشور قرار دهند.

وی به ارائه گزارش دستگیری قاچاقچیان در طی یک سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: حدود ۱۵۰ مورد شناسایی و دستگیری متخلفان و متجاوزان به حریم گونه‌های جانوری از جمله اقداماتی است که نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

رئیس اداره محیط زیست درگز تبیین کرد: در راستای توسعه و توانمند سازی ماموران پارک ملی تندوره، ۶ نفر نیرو به پاسگه‌های محیط بانی و دو دستگاه وسیله نقلیه کمک دار به امکانات نقلیه این پارک اضافه شده است.

اصلاحی در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه محیط زیست شهرستان در تلاش است تا از این فضا به نحو احسن استفاده نموده و در جهت افزایش گردشگر و البته افزایش درامد مردم محلی منطقه گام‌های موثری را بردارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها