خبرهای داغ:
با همت حوزه حضرت فاطمه (س)

برگزاری همایش ((قرآن و نماز در پرتو انقلاب)) در سمنان

همایش ((قرآن و نماز در پرتو انقلاب)) با همت حوزه حضرت فاطمه (س) در سمنان برگزار شد
کد خبر: ۹۱۰۴۰۰۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، همایش ((قرآن و نماز در پرتو انقلاب)) با حضور بسیجیان حوزه حضرت فاطمه (س) همراه با روزه شکرگذاری توسط قاریان نوجوان و افطاری در حسینیه سپاه ناحیه سمنان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین خدری نیا در این مراسم اظهار کرد: هیچگاه نباید خداوند را فراموش کنیم؛ در گرفتاری‌ها باید تنها به خداوند توکل کنیم.
استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره بر آیات قرآن کریم در مورد نماز، بیان کرد: وای از کسانی که حافظ قرآن هستند، ولی حافظ نماز نیستند؛ نمازی که در قرآن به آن دستور داده شده است؛ نماز جماعت را باید جدی بگیریم و سعی کنیم در آن شرکت کنیم.
وی در ادامه با اشاره بر ادب در آیات قرآن خاطرنشان کرد: در مقابل خداوند باید مودب باشیم؛ یعنی از کلام خداوند جلوتر نرویم و هر آنچه خدا نهی کرده و امر نموده اند عمل کنی؛ نباید با خدا طلبکارانه صحبت کنیم.
وی تصریح کرد: ادب نسبت به پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار نیز بسیار مهم و ضروری است؛ اگر به سیره زندگی ائمه و پیامبر اکرم (ص) نگاه کنیم متوجه اهمیت ادب و احترام نسبت به انسان‌های دیگر به ویژه پدر و مادر می‌شویم؛ آن‌ها حتی به کودکان نیز احترام می‌گذاشتند؛ احترام به والدین به قدری مهم است که در آیات قرآن ۵ بار به آن اشاره شده است.
حجت الاسلام خدری نیا افزود: الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) و امام خمینی (ره) در رعایت ادب در پیشگاه خداوند و برخورد با مردم و خانواده موجب سعادتمندی انسان می‌شود؛ در قرآن نیز به ۱۸ آیه در خصوص ادب حضرت فاطمه (س) و اهل بیت پیامبر (ص) اشاره شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار