خبرهای داغ:
حضرت آیت الله نوری با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تقابل بین حوزه قم و نجف تأکیدکرد: اجازه ندهیم دشمن با اختلاف افکنی به خواسته های شوم خود برسد.
کد خبر: ۹۱۰۴۰۶۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رییس جامعة المصطفی العالمیه فعالیت‌های بین المللی تبلیغی و دینی را بسیار مهم ارزیابی کرد و جامعة المصطفی را از برکات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی افزود: یکی از برکات انقلاب این بود که ورود ملت‌ها و تفکر‌ها را به سوی اسلام ناب باز کرد تا مردم حقیقت اسلام را درک کنند، دشمن قبل از انقلاب سعی کرده بود تا اسلام را محبوس کند و اجازه ندهد به صحنه جامعه بیاید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم اظهار داشت: بنابر روایات در آخرالزمان علم و معارف دینی از شهر قم به جهان منتشر می‌شود و صدای اسلام از قم به کل جهان می‌رسد، کار جامعة المصطفی رساندن صدای اسلام ناب به تمام جهان و مقابله با اسلام ستیزی دشمن است.

وی ادامه داد: امروز تمام کار‌ها جنبه مبارزه گرفته است، سابقا حوزه‌ها تنها مشغول درس و بحث بودند، اما امروز تمام حوزه‌ها باید در برابر دشمنان ایستادگی کنند چرا که هدف دشمن این است که اسلام و انقلاب را در موضع ضعف قرار دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که تبیین اسلام ناب و فعالیت علمی و دینی در شرایط امروز جهان جهاد است، ابرازداشت: فارغ التحصیلان المصطفی باید پیام آور اسلام ناب در سراسر جهان باشند، باید افرادی تربیت شود که پاسخگوی شبهات علیه اسلام باشند.

وی عنوان کرد: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی و وهابیت از نظر اعتقادی و مذهبی در حال هجمه به انقلاب اسلامی هستند، عرصه کار المصطفی عرصه مبارزه است و باید اسلام ناب را در تمام ابعاد تبیین کنید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز دنیا اینگونه نیست که سرمان را پایین بیندازیم و درس بگوییم و درس بخوانیم بلکه باید در کنار تعلیم و تعلم در حال مبارزه باشیم، باید فضای معنوی و اخلاقی وجود داشته باشد تا در کار‌ها موفق و اثرگذار باشیم.

وی اضافه کرد: آل سعود با خرج‌های هنگفتی در اروپا مسجد و مدرسه ایجاد کرده و افرادی را آموزش داده تا تفکر وهابیت را ترویج دهند، امروز باید با جدیت و همت اسلام ناب را ترویج کنیم تا دیگران نسخه نادرستی از اسلام به جهان ارائه ندهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با قدردانی از خدمات آیت الله اعرافی در زمان تصدی ریاست جامعة المصطفی گفت: ایشان واقعا در چند سالی که در المصطفی بود زحمات بسیاری کشید، الحمدلله شما هم از فضلای اثرگذار هستید و امیدواریم همان راه بهتر ادامه داده شود.

وی وظیفه امروز روحانیت را معرفی اسلام ناب در داخل و خارج دانست و افزود: دشمن سعی می‌کند که اسلام ناب را عقب بزند، اما باید اسلام و انقلاب را با قوت به پیش ببریم، باید با رفتار و گفتار و همت خود امر اهل بیت (ع) را احیا کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به هجمه‌های فرهنگی و فکری به انقلاب و اسلام اظهار داشت: روحانیت و جامعة المصطفی در زمینه مقابله با سم پاشی‌های دشمن وظیفه دارند و باید با انجام مناظراتی برتری اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) را تبیین کنیم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تقابل بین حوزه‌های قم و نجف ادامه داد: باید سعی کنیم که حوزه‌ها را به هم نزدیک کنیم و در برابر دشمنان متحد باشیم و اجازه ندهیم با اختلاف افکنی به خواسته‌های شوم خود برسند.
ارسال نظرات