رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

شهید «حسن باقری» نماد تفکر انقلابی بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی شهید حسن باقری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه شهید باقری بنیان‌گذار اطلاعات عملیات ایران بود، گفت: سرلشکر باقری، نماد تفکر انقلابی است و «تفکر ما می‌توانیم» را به ما یاد می‌دهد، ما اهل سازش، تعامل و تسلیم نبوده و نیازمند ترویج تفکر انقلابی و بسیجی هستیم تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف سربلند و موفق باشیم.
کد خبر: ۹۱۰۴۰۷۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عزیز جوانپور اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی این  افتخار را داریم تا با برگزاری اجلاسیه دانشجویی شهید حسن باقری جوانترین فرمانده دفاع مقدس موجب توسعه و پیشرفت کشور شویم.
 
وی اضافه کرد: سخن از شهید و شهادت دشوار است و در برابر شهدا مسئول هستیم. شهدا گنج‌های ناشناخته‌ای هستند و هنوز نتوانسته‌ایم این سرمایه‌های ارزشمند را به طور واقعی معرفی کنیم.
 
چوانپور با بیان اینکه تفکر شهید باقری تفکر انقلابی بود، عنوان کرد: این فرمانده جنگ توانست با تفکر انقلابی و استراتژی نظامی، جنگ را اداره و در آن تحول ایجاد کند.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز نیز به این تفکر انقلابی نیازمندیم، یادآور شد: مقام معظم رهبری تفکر انقلابی را اساس پیشرفت و تحولات مثبت در کشور و سبب تسلط معنوی و روحی ایران در منطقه و فراتر از منطقه و عامل هم‌افزایی و اتحاد می‌دانند.
 
جوانپور اضافه کرد: امروز در عرصه علم و فناوری تفکر انقلابی بوده که ما را پیش‌ برده است. با این تفکر دانشمند شهیدی مانند شهید طهرانی‌مقدم ایران اسلامی را صاحب فناوری هسته‌ای و سلول‌های بنیادی کرد.
 
رئیس کمیته علمی و پژوهشی ستاد برگزاری کنگره سرلشکر با بیان اینکه راه نجات کشور داشتن تفکر و روحیه شهید باقری است، توضیح داد:  متأسفانه در عرصه‌های مدیریت، اقتصاد و صنعت نتوانسته‌ایم در حد مطلوب، تفکر انقلابی را پیاده‌سازی کنیم. 
 
جوانپور ادامه داد: اگر ما در حوزه دفاعی نظامی مشکلی نداریم، به این دلیل است که تفکر شهید باقری را عملی کرده‌ایم و در صورتی که این تفکر در عرصه اقتصادی نیز پیاده شود دیگر مشکلی نخواهیم داشت.
 
در پایان اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی شهید حسن باقری شرکت‌کنندگان با حضور در مزار شهدای گمنام  به مقام والای شهیدان ادای احترام کرده و از نمایشگاه  آثار هنرمندان با موضوع شهید باقری بازدید کردند. 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار