مدیر مرکز تخصصی نماز:

نماز بیمه معنوی انسان است

مدیر مرکز تخصصی نماز گفت: نماز بیمه معنوی بشر در برابر خطرهای روحی و گناهان است.
کد خبر: ۹۱۰۴۰۸۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام اصغر آیتی، در پنجمین اجلاس استانی نماز هرمزگان اظهار داشت: اینکه در طول شبانه روز پنج مرتبه نماز بر افراد واجب شده نشان دهنده اهمیت آن است.
وی ادامه داد: برخی واجبات تنها یک بار در طول سال واجب شده ولی نماز هر روز باید اقامه شود و در هیچ شرایطی ساقط نمی شود.
وی اضافه کرد: برای داشتن نسلی سالم و تربیتی موفق باید بر اقامه نماز اهتمام داشته باشیم و این موجب کاهش بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می شود.
مدیر مرکز تخصصی نماز خاطر نشان کرد: بنا به گفته شماری از دادستان های کشور افزون بر 90 درصد زندانیان کسانی هستند که رابطه ای با نماز نداشته اند، نتیجه کاهش بودجه های فرهنگی افزایش زندانیان است و آن بودجه را باید در زندان ها هزینه کنیم.
حجت الاسلام آیتی افزود: کمتر از 10 درصد قشر تحصیل کرده جامعه در رابطه با نماز مطالعه دارند و همچنین این فریضه الهی در اولویت برخی مسوولان قرار ندارد.
وی افزود: به عنوان روحانی برای دعوت به نماز باید با اصلاح روش های خود ابتدا معارف نماز را برای مخاطب بیان کرده و سپس از احکام آن بگوییم.
حجت الاسلام آیتی خاطر نشان کرد: در پاسخ به برخی مسوولان یا افرادی که می گویند نماز را نباید حکومتی کرد باید گفت نماز حکومتی است.
مدیر مرکز تخصصی نماز تاکید کرد: پیامبر (ص) به عنوان رییس و الگوی جامعه اسلامی نماز را اولویت حکومت معرفی و بر اساس آن عمل می کند.
حجت اسلام آیتی گفت: از سوی دیگر برای اقامه نماز ریشه ای کار نمی شود و شاهدیم برای ساختمان و دیوار مسجد هزینه فراوانی می شود ولی برای ساختن کسانی که باید به مسجد بروند هزینه نمی کنیم.
وی ادامه داد: انسان به طور فطری به نیایش نیاز دارد و بهترین و عالی ترین شیوه پاسخگویی به این نیاز هم نماز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار