معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه گفت: نخستین کنگره بزرگ فرهنگ و هنر با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» از ١٠ تا ١٢ بهمن ماه در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۰۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید قاسم قریشی در نشست خبری درباره اقدامات فرهنگی- هنری سپاه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سپاه در حالی که یک نهاد نظامی است، اما در حوزه هنر و فرهنگ نیز به عنوان یکی از عرصه‌های انقلاب اسلامی حضور دارد.

وی هدف از جشن چهل سالگی انقلاب و کنگره فرهنگ و هنر را توجه جدی به هنر، انسجام و هم افزایی در گروه‌های هنری عنوان کرد و ادامه داد: در این کنگره میهمانان ویژه‌ای از جبهه هنری انقلاب و جبهه مقاومت حضور خواهند داشت.

سردار قریشی به آثار عرضه شده در این کنگره اشاره کرد و گفت: تلاش شده در آثار منتخب، عمق بصیرت و روحیه انقلابی و ابتکار عمل مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: تعمیق معنویت و بصیرت دینی و ارتقای روحیه انقلابی و جهادی، ابتکار عمل و خودسازی، اقتصادی مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، صبر و استقامت، حمایت از جبهه مقاومت و ۴۰ سالگی انقلاب، از جمله محور‌های کلی کنگره بزرگ فرهنگ و هنر است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه یادآور شد: در این کنگره بیش از ۹۰۰ نفر در مجموع شرکت می‌کنند که در زمینه شعرسرایی ١٦٢ نفر با ٢٩٢ قطعه شعر حضور خواهند داشت و نمایش کلیپ‌های تولیدی، تولیدات تجسمی، مدیحه سرایی حماسی با محوریت دستاورد‌های انقلاب ارائه می‌شود.

قریشی افزود: سخنرانان، شعرا و هنرمندانی از کشور‌های محور مقاومت در این کنگره شرکت کرده و همزمان از مجموعه فرهنگ یاران و دستاورد‌های دیگر عرصه فرهنگ و هنر نیز رونمایی می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: فرهنگ و هنر برای رساندن پیام به مخاطبین نقش اصلی را دارد و مخاطب را به حرکت می‌آورد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه با بیان این که در انقلاب اسلامی اولین گام ما سرود‌هایی بود که در آن زمان مطرح می‌شد و انقلابیون را به مقاومت تشویق می‌کرد، اظهار داشت: در جبهه مقاومت می‌توانیم از شعر‌ها و سرود‌ها برای تهییج رزمندگان و ترساندن دشمن استفاده کنیم و این موضوعی است که در دوران دفاع مقدس هم ثابت شد.

قریشی اضافه کرد: عمده وظیفه‌ای که در زمینه فرهنگ و هنر دنبال می‌کنیم تقویت دستگاه‌ها و هنرمندانی است که در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مجموعه سپاه و کادر فعال در این مجموعه، شبکه‌ای با عنوان شبکه فرهنگ یاران با حضور ۱۲ هزار نفر در قالب نویسندگان، راویان و فیلم سازان فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات