فرماندار رشت گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در کمیته و حوزه‌‌های مختلف ، دهه فجر امسال در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب در شهرستان رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۲۳
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، میرشمس مؤمنی‌زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه فجر در رشت اظهار داشت: حضور فعالانه مردم و مسئولان در برنامه‌های 40 سالگی انقلاب بسیار ارزشمند بوده و این حرکت به نوعی تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به‌شمار می‌رود.

فرماندار رشت با بیان اینکه حضور مردم در عرصه‌های مختلف نظام نشان‌دهنده تجدید پیمان ملت با مقام معظم رهبری است افزود: به توجه به اینکه مشکلات و شرایط متفاوتی بر کشور ایران حاکم است اما مردم همچنان پایبند آرمان‌های انقلاب هستند.

مؤمنی‌زاده به 2 هزار و 500 برنامه در کمیته و حوزه‌‌های مختلف در آستانه 40 سالگی انقلاب در شهرستان رشت اشاره کرد و ابراز داشت: باید تلاش کنیم تا برنامه‌های دهه فجر امسال متمایزتر از سال گذشته باشد و در این راستا نیز چند برنامه محوری و شاخص داریم.

نماینده عالی دولت در رشت با اشاره به برنامه رژه موتوری در 12 بهمن سال 97 خاطرنشان کرد: از عزیزان پلیس راهور و نیروی انتظامی تقاضا دارم که در راستای اجرای برنامه‌های دهه فجر، جهت تأمین نظم و کاهش ترافیک تمیهدات مرتبط را انجام دهند.

مؤمنی‌زاده به راهپیمایی عظیم 22 بهمن نیز اشاره کرد و افزود: مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن به دنیا پیام‌های بزرگی می‌دهند و باید بستری فراهم کنیم تا راهپیمایی امسال با حضور حماسی و فعال مردم بسیار باشکوه‌تر از سال گذشته انجام شود.

فرماندار رشت برنامه‌های فرهنگی را موجب نوآوری، تنوع و نشاط برای مردم رشت به ویژه جوانان دانست و گفت: برنامه‌های قرآنی نیز همزمان با ایام فاطمیه در شهرستان رشت برگزار می‌شود همچنین افتتاح پروژه‌های عمرانی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه تزئین و تبلیغات محیطی در ایام دهه فجر از اقدامات محوری ما به‌شمار می‌رود افزود: تزئینات و تبلیغات مرتبط با ایام دهه فجر باید با احترام و رعایت ایام فاطمیه انجام شود و با توجه به تأکیدات استاندار گیلان، مدیران از هزینه‌ها و خودروهای اضافی در جریان بازدید‌ها پرهیز کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: در جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی تأکید کردیم که پروژه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی را در اولویت و پر رنگ‌تر ببینیم.

محمدعلی ویشکایی با اشاره به اینکه حضور مدیران دستگاه‌ها در زمان افتتاح پروژه‌ها ضرورت دارد ابراز داشت: حضور مدیران دستگاه‌ها در زمان افتتاح پروژه‌ها بسیار تأثیرگذار است و مدیران در راستای کاهش خودرو‌ها برای بازدید از محل پروژه دقت و صرفه‌جویی کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به نزدیکی جشن 40 سالگی انقلاب، مساله اجرای برنامه‌های منطبق با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری و مردمی مورد تأکید ما است.

علیرضا انصاری، جنبه مردمی مراسم‌ها و حفظ شأن و رعایت احترام در ایام فاطمیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: اجرای برنامه برای همه اقشار جامعه به‌ویژه جوانان بسیار اهمیت دارد و باید بتوانیم اهداف انقلاب اسلامی را برای جوانان تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر باید پر بارتر و در زمان مشخص و دقیقی اجرا شود تصریح کرد: مدیران بخش‌های مختلف برنامه‌های خود را مستندسازی کرده و گزارش اجرای آن را به فرمانداری رشت ارائه دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت نیز در این جلسه گفت: مسئولیت 2 کمیته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت داده شد و ما در جلساتی که با کمیته‌ها داشتیم، برنامه‌های فرهنگی مختلفی توسط اعضا بیان و شرح داده شد و هریک از اعضا ایده خود را مطرح کردند.

محمد حسن‌پور خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه‌ها با سازمان‌های مختلف نظیر صدا و سیما، روابط عمومی شهرداری رشت، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، سازمان تبلیغات و دیگر دستگاه‌ها همکاری و مشارکت کرده و هر یک برنامه‌های خود را ارائه دادند.

وی گفت: برنامه‌هایی نظیر 40 قصه‌گویی در 40 مسجد، برگزاری مبحث کتاب‌خوانی، مفاخر و گفتمان و نشست‌های بصیرت‌افزایی، محفل انس با قرآن در روستاها و شهر، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، جشنواره ورزشی و برگزاری یادواره شهدا و دیگر برنامه‌ها را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات