نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در رشت برپا شد

نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور استاندار گیلان، معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در رشت افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۳۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، صبح امروز با حضور استاندار گیلان، معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در پیاده‌ راه فرهنگی شهرداری رشت در میدان شهدای ذهاب افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه وارد چهلمین سال انقلاب شدیم، برنامه‌هایی در سطح ملی و متناسب با ایام مبارک دهه فجر در دستور کار قرار دادیم که در راستای آن، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب نیز افتتاح شد.

سیدمحمد احمدی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان گیلان اجرایی و برگزار شد خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از امروز فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و تا تاریخ 12 بهمن نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 3 کمیته با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جریان نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی فعالیت داشت گفت: 3 کمیته نظیر غرفه‌سازی که مسئولیت آن با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت بوده و کمیته محتوایی و کمیته انتظامی در جریان این نمایشگاه بودند.

ناظر و مسئول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب نیز در این مراسم اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای 40 سالگی انقلاب و با میزبانی استانداری گیلان و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی، ادارات کل و سایر نهادهای استان در حال برگزاری است.

محسن حامدی با بیان اینکه 70 تقاضای غرفه در جریان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب وجود داشت افزود: ما با وجود درخواست‌های بسیار و در نظر گرفتن وسعت مکانی نمایشگاه با تعداد برپایی 40 غرفه موافقت کردیم تا هر کدام از غرفه‌ها خدمات و دستاوردهای خود را عرضه کنند.

مدیر هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه برنامه میز خدمت را نیز در این نمایشگاه در دستور کار قرار داده دادیم تصریح کرد: بسیاری از مدیران کل استانی در راستای برنامه میز خدمت، روبه‌روی مردم قرار گرفته و پاسخگوی آنان هستند.

مسئول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب با اشاره به اینکه در این نمایشگاه در سه مقطع زمانی صبح، عصر و شب برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود افزود: یکی از برنامه‌های نوبت صبح را به کودکان و نوجوانان که یک برنامه تخصصی است و با میزبانی کانون پرورش فکری نیز بود، اختصاص دادیم.

حامدی با اشاره به اینکه بسیاری از هنرمندان، صدا و سیمای استان گیلان و آموزش و پرورش استان و دیگر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای انقلاب مشارکت دارند گفت: برنامه‌های بسیار جذاب، با نشاط و همراه با محتوای غنی و انقلابی نیز در این نمایشگاه داریم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های عصر در این نمایشگاه به شکل ایستایی بوده و گروه‌های ورزشکار با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به همراه دیگر برنامه‌ها نظیر اجرای سرود‌های خیابانی و گروه نوپو و ناجا نیز برنامه‌ها و نمایش خود را برای مخاطبان عرضه می‌کنند.

مدیر هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه‌های اجرایی شب‌ها در این نمایشگاه افزود: شب‌ها بعد از اقامه نماز مغرب نیز برنامه زنده رادیویی ویژه برای تمام مخاطبان سطح استان گیلان داشته و مهمان‌های ویژه‌ای نظیر روایتگران انقلاب را نیز داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: ما در غرفه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نمایشگاه، خدمات و دستاوردهای سال 1384 تا اکنون را برای مخاطبان عرضه کردیم.

سرهنگ عباس بایرامی خاطرنشان کرد: امروز در این نمایشگاه با حضور استاندار گیلان، 6 عنوان کتاب را معرفی و رونمایی کردیم و کتاب‌های بسیاری نیز در بخش کودک در برنامه داریم زیرا معتقدیم که باید به گروه سنی پایین و پایه توجه ویژه‌ای شود و الگوهای شاخص را به آنان بشناسانیم.

وی به برنامه اجرایی موزه دفاع مقدس گیلان نیز اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم که دفاع مقدس متعلق به همه اقشار جامعه بوده و در این راستا امیدواریم که عملیات کلنگ‌زنی موزه دفاع مقدس را در دهه فجر آغاز کنیم با وجود اینکه نقشه‌های سازه‌ای و کارهای مقدماتی این پروژه انجام شده است.

به گزارش تسنیم، در جریان مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، لوح افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته، امید به آینده نیز توسط استاندار گیلان و معاونان ایشان رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات
آخرین اخبار