معاون سوادآموزی استان بوشهر گفت: شرط اصلی بیمه شدن هر آموزش دهنده علاوه بر مدرک تحصیلی فوق دیپلم، داشتن فعالیت مستمر در تشکیل کلاس‌های سوادآموزی می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۳۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۵

آموزش‌دهندگان سوادآموزی بیمه می‌شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، غلامرضا دانش فر در بازدید از کلاس‌های سواد آموزی در بوشهر با ذکر چگونگی انجام بیمه‌شدن آموزش‌دهندگان سوادآموزی، اظهار داشت:از ابتدا سال جاری تاکنون در دو مرحله  بیش از222نفر از آموزش دهندگان دوره های مختلف سواد آموزی در سراسر استان تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند.

معاون سواد آموزی استان افزود: آموزش دهنگان واجد شرایط این طرح در دوره های مختلف سواد آموزی به روش کلاسی‌ماهانه 20 روز، به روش گروهی و فرد  به فرد به ازای هر نفر 4 روز، در دوره تحکیم 4 روز و در دوره انتقال 21 روز در ماه از حق بیمه بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه" استقبال از طرح بیمه شدن در 18 منطقه و شهرستان استان متفاوت بوده است، گفت: آموزش دهندگان شهرستانه های جم و عسلویه نسبت به دیگر نقاط استان بیشترین شرکت کننده در اجرای این طرح بیمه ای داشته اند.

این مقام مسئول آموزش دهندگان را به فعالیت بیشتر در باسواد نمودن افراد فاقد توان خواندن و نوشتن دعوت کرد و بیان داشت:شرط اصلی بیمه شدن هر آموزش دهنده علاوه بر مدرک تحصیلی فوق دیپلم، داشتن فعالیت مستمر در تشکیل کلاس‌های سوادآموزی می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه" اجرای این طرح هیچ‌گونه تعهدی استخدامی برای آموزش و پرورش ایجاد نمی کند"اضافه کرد: مؤسسه  آوای سینا یک موسسه کاملاً خصوصی است در عین حال این موسسه مکلف شده تا برای رعایت حقوق آموزش دهندگان نسبت به انعقاد قرارداد آموزشی و امضای آن توسط آموزش دهندگان اقدام نماید.

معاون سواد آموزی استان در بخش دیگری از سخنانش به اجرای مرحله دوم طرح نماز کلید بهشت در پنج منطقه و شهرستان استان اشاره نمود و گفت: در ابتدا برای اجرای این طرح، 150 نفر از آموزش دهندگان هم استانی توسط اساتید مجرب اعزامی حوزه علمیه قم تحت آموزش قرار گرفتند.

دانش فر به بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌ها و موسسات برای نهادینه نمودن نماز در بین سوادآموزان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون در اجرای مرحله دوم آموزش عملی نماز براساس تفاهم نامه بین دو دستگاه،ستاد اقامه نماز همکاری خوبی با حوزه سوادآموزی استان داشته است.

وی در خاتمه تصریح کرد:از 5 آذر تا 25 دی 1500 نفر از سواد آموزان دوره های مختلف سوادآموزی شهرستان های دشتستان، بوشهر، جم، دیر و منطقه کاکی در طرح آموزش عملی نماز شرکت نمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها