سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۰ درصد از خدمات حمایتی کمیته امداد به مناطق محروم استان اردبیل اختصاص یافته است که با همیاری دستگاه‌های اجرایی و خیران تلاش داریم بخش مهمی از نیاز‌های ساکنان این مناطق را برطرف کنیم.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۴۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
تخصیص ۳۰ درصد از خدمات حمایتی کمیته امداد به مناطق محروم اردبیل
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی در بازدید از مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه رسیدگی به مناطق محروم در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی و مشارکت نیکوکاران اردبیلی در طرح‌های حمایتی کمیته امداد، تلاش داریم بخش مهمی از مشکلات و گرفتاری‌های مددجویان و خانوار بی‌بضاعت ساکن در مناطق محروم را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه کمیته امداد استان اردبیل به مناطق محروم بسیار ویژه است، اعلام کرد: ۳۰ درصد از خدمات حمایتی کمیته امداد استان اردبیل به مناطق محروم اختصاص دارد تا بتوانیم نیاز‌های اساسی خانوار بی‌بضاعت ساکن در این مناطق را تأمین کنیم.

دشتی با قدردانی از سازمان بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، خیران و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی که همواره پیشگام در رفع فقر و محرومیت از مناطق محروم استان اردبیل هستند، افزود: برگزاری اردو‌های جهادی و ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق محروم استان اردبیل است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اهتمام بسیار مناسبی در سطح استان اردبیل به منظور ریشه‌کنی فقر و تلاش برای توسعه و پیشرفت در روستا‌ها و مناطق محروم وجود دارد، گفت: باید ارائه خدمات و رسیدگی به مناطق محروم از اهمیت بیشتری برخوردار شود تا بتوانیم ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی، بر توانمندسازی مددجویان ساکن در این مناطق بیفزاییم.

وی با اعلام اینکه ۳۴ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در مناطق محروم و مرزنشین سکونت دارند، بیان کرد: هم‌اکنون ۹۷۱۶ خانوار در قالب ۱۶ هزار و ۹۴۱ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل هستند.

دشتی به خدمات یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی کمیته امداد استان اردبیل به مددجویان ساکن در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران کمیته امداد استان اردبیل موجب شده است تا شاهد به حداقل رسیدن مشکلات اساسی مددجویان ساکن در این مناطق باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در پی هزینه‌کرد هدفمند اعتبارات و کمک‌های مردمی در مناطق محروم، فعالیت‌های گسترده‌ای برای بهبود وضعیت زندگی خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر صورت گرفته است، گفت: برنامه‌های مناسبی را نیز پیش‌بینی کرده و در دستور کار قرار داده‌ایم تا خدمات حمایتی با کیفیت بیشتری به مددجویان ساکن در این مناطق ارائه شود.

وی با بیان اینکه مناطق «ایران‌آباد» و «پناه‌آباد» در شهرستان اردبیل نیز از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند، افزود: مددکاران کمیته امداد استان اردبیل در بازدید‌های خود از خانوار تحت حمایت ساکن در این مناطق می‌کوشند ضمن شناسایی نیاز‌های اساسی مددجویان، زمینه‌های توانمندی آن‌ها را نیز فراهم کنند.

دشتی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد استان اردبیل شتاب بخشی به توانمندسازی خانوار تحت حمایت است، بیان کرد: با رصد دقیق امکانات و شرایط مناطق محروم، تلاش داریم مسیر توسعه و پیشرفت در این مناطق را هموارتر کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت خیران مسکن‌ساز درصدد هستیم مشکل مسکن خانوار تحت حمایت را که از منزل مناسب برخوردار نیستند رفع کنیم، گفت: با همکاری بسیج سازندگی برنامه‌های مختلفی در مناطق محروم استان اردبیل به کار گرفته شده است که در آینده‌ای نزدیک برخی از پروژه‌های انجام شده مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات