اقدامات مداخله جویانه آمریکا در کودتا علیه دولت ونزوئلا محکوم به شکست است

حجت الاسلام منتشلو نماینده ولی فقیه در دهگلان درگفتگویی به اشاره به کودتای نافرجام علیه نیکولاس مادورو رییس جمهور منتخب مردم ونزوئلا ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: اقدامات مداخله جویانه آمریکا درکودتا علیه دولت ونزوئلا محکوم به شکست است.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۸۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان حجت الاسلام منتشلو درگفتگویی به اشاره به کودتای نافرجام علیه نیکولاس مادورو رییس جمهور منتخب مردم ونزوئلا ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: اقدامات مداخله جویانه آمریکا درکودتا علیه دولت ونزوئلا محکوم به شکست است.

وی درادامه افزود:این اقدام آمریکا ادامه سیاست خصمانه این کشور علیه اراده مردم بوده و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است ونتیجه این کار یکباردیگر اشتباه تاریخی را برای ایالات متحده رقم خواهدزد.

منتشلو اضافه کرد:کاری که در ونزوئلا هم اکنون انجام می‌شود شبیه کودتای ۱۹۵۳ در ایران است، آمریکا در ابتدا سعی کرد تا دولت هوگو چاورز که رئیس جمهور قانونی این کشور بود را بر کنار کند. در همین راستا در سال ۲۰۰۲ اقدام به کودتا علیه ونزوئلا کردند که شکست خورد. آن‌ها خواستند مردم ونزوئلا را با تحریم به فلاکت بکشانند و تحت فشار قرار دهند.
 
اما هوگو چاورز به خصوص برای مردم محروم کشورش تمام ساختار‌های مورد نیاز مانند بهداشت، درمان، آموزش، مدرسه و بیمارستان، دانشگاه، تجهیزات برق و آب ایجاد کرد. وی مردم خود را از فقر مطلق در آورد.

مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان تصریح کرد:آمریکا این سیاست‌های خود را در بسیاری از کشور‌ها پیاده کرده است و ایران چندین بار قربانی این سیاست‌های ایالات متحده شده است ودر واقع آمریکا علیه هر کشوری که مخالف سیاست وی است، یا علیه هر کشوری که تابع سیاست‌های امریکا نیست یا تهدیدی برای ایالات متحده می‌باشد، این سیاست مداخله گرانه را اجرا می‌کند.
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار