فرماندهی شجاع که حضورش در خط مقدم جبهه قوت قلب همرزمانش بود

فعالیت گسترده و حضور خستگی ناپذیر شهید محمدرضا علیشاهی در برابر معاندین نظام در جبهه‌های شمالغرب، غرب و جنوب از ایشان فرماندهی شجاع، لایق، مدبر و شایسته ساخته بود، به طوریکه حضور شهید علیشاهی در میان همرزمانش قوت قلبی بود برای آنان.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۸۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهید محمدرضا علیشاهی فرزند محمود و بانو کشور در روز چهارم شهریور ماه سال ۱۳۳۶ در شهرستان قروه در خانواده‌ای متدین و معتقد به اصول دین مبین اسلام دیده به جهان گشود. محمدرضا در حالی که طفلی بیش نبود پدرش را از دست داد و سایه سنگین یتیمی را با تمام وجود احساس کرد.

محمدرضا پس از سپری نمودن دوران کودکی وارد عرصه علم و صنعت شد و دوران ابتدایی و راهنمایی را با تمام مشقت‌ها و سختی‌ها پشت سر نهاد؛ ایشان صبح‌ها در کلاس درس حاضر می‌شد و بعد از تعطیلی مدرسه برای تأمین امرار معاش خانواده اش سخت تلاش می‌کرد.

محمدرضا از همان دوران کودکی در فعالیت‌های مذهبی شهرستان قروه نقش بسزایی داشت، به طوری که مردم زادگاهش ایشان را به عنوان مدیحه سرا و مؤذن مساجد می‌شناختند و نوای دلنشین اذانش طنین انداز شهر و دیارش بود.

شهامت بی بدیل و اخلاق بی نظیر از دیگر خصایص اخلاقی ایشان بود. شهید علیشاهی طوری زندگی می‌کرد که بتواند بدون هیچ ترس و واهمه‌ای حرف حق را با صدایی بلند و رسا بیان کند. به عنوان نمونه می‌توان به دوران طاغوت اشاره کرد؛ شهید علیشاهی هیچ گاه از خط رهبر و مقتدای خویش منحرف نشد و همواره در کنار مولا و مقتدای خویش بود.

همین همراهی شهید علیشاهی با امام خمینی (ره) و نیرو‌های انقلابی فعال در شهرستان قروه باعث شد چندین بار توسط مزدوران رژیم پهلوی دستگیر و چند صباحی را در زندان طاغوت سپری کند، این سرانجام زندگی شهید علیشاهی نبود. ایشان در تأسیس و آغاز به کار نهاد مقدس سپاه پاسداران در شهرستان قروه نقش فعالی داشت و جزء مؤسسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان قروه محسوب می‌شد.

فعالیت گسترده و حضور خستگی ناپذیر شهید محمدرضا علیشاهی در برابر معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های شمالغرب، غرب و جنوب از ایشان فرماندهی لایق، مدبر و شایسته ساخته بود، به طوریکه حضور شهید علیشاهی در میان همرزمانش قوت قلبی بود برای آن ها.

شهید محمدرضا علیشاهی در تیپ بیت المقدس کردستان به عنوان فرمانده گردان گروه ضربت در عملیات غرور آفرین کربلای ۵ در مشهد الشهدای شلمچه در روز هفتم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش بعد از دو ماه در گلزار شهدای شهر قروه آرام گرفت.

از شهید گرانقدر سه فرزند به یادگار مانده که هم اکنون در لباس خدمت در راه ولایت و آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کنند.

بخشی از وصیت نامه شهید محمدرضا علیشاهی:

بنده حقیر پاسدار محمد رضا علیشاهی این پیروزی بزرگ کربلای پنج را به امام امت و امت شهید پرور تبریک عرض می‌نمایم و به تمامی خانواده‌های شهداو اسرا و جانبازان و مفقودین تبریک عرض می‌گویم.

همسرم به یاد این کربلای ۵ باش که چه عزیزانی خون دادند و اسیرانی رفتند و مفقود الاثر شدند.

به نظر بیاور و به خدای خود دل ببند و عبادتهایت را بیشتر کن و به ملت قروه بگو که این جنگ به پایان می‌رسد واگر شما غافل بمانید شکست خواهید خورد و نمی‌توانید جواب شهدا را بدهید و مدیون این شهدا از صدر اسلام تاکنون می‌شوید.

من کسی نیستم نصیحت کنم این یک پیام است که به شما می‌گویم و مسئولیت به درگاه خداوند متعال دارم همسرم ایمان را بیشتر کن که خداوند با شماست.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار