طرح بسیج همگام با کشاورز سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با همراهی کشاورزان، گامی موثر در بهبود و افزایش محصولات کشاورزی در جهت پیشرفت اقتصادی کشور برداشته است.
کد خبر: ۹۱۰۴۲۳۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آب، زمین، هوا، کشاورز و منطقه مناسب آن زمان که با علم روز همراه شوند؛ قطعاً، در افزایش بهره وری محصول مؤثر خواهند بود.

سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با اجرای طرح همگام با کشاورز توانسته است، گامی مؤثر در ارتقای بهره وری محصول بردارد.

طرح بسیج همگام با کشاورز با هدف کمک به ارتقای کشاورزی، بالا بردن میزان تولید محصول کشاورزان، علمی شدن کشاورزی و ارگانیک کردن محصولات کشاورزی کار‌های اولیه اش را از سال ۹۲ آغازکرد و از سال ۹۳ رسماً آغاز شد و تا الآن هم ادامه دارد.

این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با اهدافی چون: پیشرفت اقتصادی کشور، افزایش تولید و پایداری تولیدات محصولات کشاورزی در حال اجراست.

مربیان سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با حرکتی جهاد گونه به کمک کشاورزان آمده اند.

رضایت مندی کشاورزان و افزاش محصولات کشاورزی از نکات طلایی طرح بسیج همگام با کشاورز به شمار می‌آید.
یکی از کشاورزان اهل کردستان میگوید در این طرح با مشاوره‌های خوبی که مهندسین بسیج ارائه دادند، توانستیم مشکلاتی چون: آفات و بیماری ها، نقص زمین، مشکلات درختان و ... را بشناسیم و برطرف کنیم و در نتیجه میزان محصول را در زمینه مختلف افزایش بدهیم.

وی از توجیه کشاورزان با برگزاری جلسات مختلف از سوی بسیج سخن می‌گوید: جلساتی در خصوص بیماری درختان گردو، کوددهی، آبیاری و هرس درختان گردو و فایده‌ای که هرس درخت گردو برای از بین بردن کرم خراط دارد، از سوی مهندسین برگزار شد و کشاورزان توجیه شدند.

وی تداوم همکاری و همراهی مهندسین جوان کشاورزی را برای ریشه کن کردن این آفت خواستار شد.

ادامه و ایجاد طرح‌هایی چون: بسیج همگام با کشاورز از سوی هر نهادی می‌تواند کمک شایانی به آبادانی روستاها، رونق اقتصادی کشور، ایجاد فرصت‌های مناسب اشتغال، جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها داشته باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات