خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
احسان زیارتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: امروز در شرایطی که گرانی و تورم روزافزون کمر مردم را خم کرده و سفره مردم روز به روز کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود، عده‌ای غرب گرا که ارتباط با چند کشور محدود غربی را راه حل برون رفت از مشکلات می‌دانند.
کد خبر: ۹۱۰۴۲۵۳
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، احسان زیارتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در سخنرانی قبل از خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز در خصوص مطالبات جامعه دانشجویی بیان داشت: یکی از بزرگترین وظایف دانشجو بعنوان قشری جلودار و نیروی پیشران جامعه طرح و به بحث گذاشتن مسائل پر اهمیت جامعه، نقد و بررسی و ارائه راه حل و البته مطالبه  آن از مسئولین مربوطه است به همین سبب چند مطالبه مهم جریان دانشجویی که البته از مهم ترین مسائل کشورند را بیان خواهم کرد.

وی در ادامه افزود: امروز در شرایطی سخن می‌گوییم که برخلاف تصورات دشمنان نظام اسلامی و به رغم تلاش و هجوم همه جانبه آنان تا فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی چند روزی بیش نمانده و به لطف خدا همگی مهیای برگزاری جشن اربعین انقلاب خواهیم شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه بعد از گذشت این چهل سال، بر همگان مبرهن است که که دشمنان خارجی توان وارد آوردن ضربه ای جدی بر پیکره با شکوه این انقلاب را نداشته اظهار داشت: تنها تهدید و نگرانی موجود مربوط به کسانی است که دل در گرو غرب بسته و کعبه آمال خود را چیزی جز غربی شدن نمی بینند و مملکت چهل سال پیش از شّر رضاخان و محمدرضا خلاص شد، لکن از شّر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی نجات نخواهد یافت. اینان سرسپردگانی اند که با هیچ منطقی «خلع سلاح» نمی شوند.

زیارتی عنوان داشت: امروز در شرایطی که گرانی و تورم روزافزون کمر مردم را خم کرده و سفره مردم روز به روز کوچک تر و کوچک تر می‌شود، عده ای  غرب گرا که ارتباط با چند کشور محدود غربی را راه حل برون رفت از مشکلات می‌دانند در پی تحمیل کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریزمcft  که از جمله مطالبات مهم fatf  از ایران برای عضویت در آن است، بر ملت اند.

 وی با اشاره به اینکه موافقان و عده ای که راه نجات کشور را پیوستن به این کنوانسیون می‌دانند باید چند پرسش را به روشنی پاسخ دهند؟ در ادامه اضافه کرد: آیا بعد از تصویب این لایحه تمام روابط بانکی ما با دنیا به درستی از سر گرفته خواهد شد؟با چه تضمینی این کار صورت خواهد گرفت؟  چه کسی تضمین خواهد کرد؟ آیا دوباره امضای کری تضمین خواهد بود؟ آیا ایران حق الحاق پیش شرط به شروط این کنوانسیون را خواهد داشت؟آیا ما خود توان وضع  قوانینی در این حوزه را در داخل نداریم؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: سخن از تصویب چنین لایحه ای در حالی به میان آمده که در عین اجرای بالمره همه تعهدات ایران بعد از توافقنامه برجام، امروز ایالات متحده آمریکا از آن خارج شده و اروپا نیز به تعهدات خود پایبند نیست، پول نقد را گرفته و ما را حواله به حلوای نسیه می‌دهند و عملا چیزی جز یک نام از برجام باقی نمانده است.

زیارتی افزود: عده ای از وزیران دولت نیز بجای پاسخ گویی نسبت به  عملکرد خود، در برابر مردم، فرار به جلو را ترجیح داده و به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسند که در تصویب این لایحه تسریع شود.

وی با خطاب قرار دادن مردم بیان داشت: مردم عزیز! این ها همان هایی اند که بعد افتضاح برجام همه تقصیر ها را گردن رهبر انداخته و می گویند ما چکاره ایم، رهبر مسئول کشور است؟ امروز نیز هدف از نوشتن این نامه تحمیل جام زهر دیگری بر مقام معظم رهبری و تامین خواسته های بیگانه است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه لایحه پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریزم هفته آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی خواهد شد ابراز داشت: انتظار دانشجویان از اعضای مجمع این است که با دقت این لایحه را بررسی کرده و بدور از هرگونه حزب گرایی راه نفوذ بیگانگان به کشور از طریق معاهدات بین المللی را بسته، موضع مشخص خود را مشخص و البته همه اعضا  آرا رسمی خود را روشن و شفاف اعلام نمایند چرا که دانستن حق مردم است.

وی مسئله دیگر را مربوط به طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی که در دستور کار بهارستان قرار دارد دانست و بیان داشت: طرحی که به موجب این طرح تعیین‌کننده اصلی نمایندگان یک استان، رأی مرکز استان خواهد بود. مطرح کنندگان و حامیان  این طرح درصدد هموار کردن راه برای حضور در مجلس اند زیرا با وجود مشخص بودن معایب آن نظیر کاهش مشارکت مردم در انتخابات، افزایش سیاسی بازی و حزب گرایی، افزایش تاثیر گذاری پول در انتخابات، شنیده نشدن صدای مردم مناطق محروم کشور و حذف اقلیت های دینی، باز هم سنگ آن را به سینه زده و به تصویب آن کمر بسته اند.

زیارتی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید این طرح را دقیق و موشکافانه و بدور از برخی تعصبات سیاسی و لابی گری هایی که در مجلس وجود دارد بررسی کنند و البته آرا رسمی خود را شفاف اعلام کنند چرا که نمایندگان مجلس برخاسته از رای مردم اند و دانستن حق مردم است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: در این ایام که مشکلات اقتصادی گریبانگیر اکثریت مردم شده است و دولت بعنوان خادم ملت، باید در حل این مسائل بیشتر از همیشه بکوشد، شاهد بازی غیرقابل تحمل رسانه ای رییس و اعضای ارشد دولتیم به نحوی که قصد دارند با بیان مسائلی کم اولویت و بعضا دون شان نظام اسلامی اذهان را از خواسته اصلی خود دور کنند و موضوعاتی ایذایی را مطرح کنند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: باید این نکته را به روشنی گفت که جناب آقای دکتر روحانی معیشت مردم مسئله ای نیست که با بحث از فیلترینگ از یاد برود، قیمت سرسام آور گوشت و دیگر اقلام ضروری با مطرح کردن حجاب یا عدم حجاب از بین نمی رود، جناب رییس جمهور! سفره مردم با شعار های انتخاباتی و سیاسی شما پر نمی‌شود و ملت نیز این مشکلات را فراموش نخواهند کرد چرا که با گوشت و پوست و استخوان آنها را حس می‌کنند.

زیارتی وظیفه دولت را تامین رفاه مردم دانست نه دستیابی به حداقل های زندگی را نیز صعب و دشوار سازد و در ادامه اظهار داشت: باید این نکته را نیز یادآور شد که اگر در دولتی فساد، رانت و تبعیض، اشرافی گری، عدم نقد پذیری و این چنین مسائل وجود نداشته باشد آن دولت می‌تواند خدمات شایانی را به ملت ارائه دهد و  رئیس جمهور و وکلای مجلس باید از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه داران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.

وی مسئله دیگر را مربوط به روندی دانست که در خصوصی سازی های استان فارس پیش گرفته شده و مورد انتقاد جدی دانشجویان است و گفت: بعد از افتضاح طرح سلامت وزیر مستعفی و پاسخ گو نبودن ایشان، امروز نوبت به طرح واگذاری درمانگاه های دولتی به بخش خصوصی رسیده که چیزی جز نشانه رفتن سلامت مردم را در پی نخواهد داشت.

زیارتی عنوان کرد: یعنی چه که عده ای به نام خصوصی سازی به جان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیمارستان های دولتی افتاده و روند خدمت رسانی به مردم را مختل کرده اند؟ مگر مردم بازیچه سیاسی اند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره به کارتن خوابی دانشجویان گفت: همانگونه که  شما نیز اطلاع دارید چندی پیش گروهی از دانشجویان دانشگاه شیراز برای بهبود وضعیت کارتن خواب های شهر شیراز در فصل سرما، شبی را همانند آنان کارتن خوابی کرده و و امکانات رفاهی حداقلی را برای آنان در این سرمای سوزناک خواستار شدند، چرا که کارتن خواب ها هم انسانند.

وی افزود: اما بنده با اطلاع کافی خدمت شما عرض می‌کنم، در این استان نه تنها همت کافی برای سازماندهی این افراد وجود ندارد بلکه اصلا این موضوع در اولویت مسئولین نیز دیده نمی‌شود به نحوی که اکثریت مسئولین مربوطه اصلا اطلاعات دقیقی از این موضوع ندارند. آیا مشکل است چند مکان برای اسکان زمستانه آنها اختصاص دهند؟

این فعال دانشجویی ابراز داشت: در شرایطی با شما سخن میگویم که چند تن از کارتن خواب ها در سال جاری جان خود را ازدست داده اند. شاید به زعم برخی مسئولین کارتن خواب ها انسان نیستند. البته باید طرح و برنامه ای منسجم با اهداف طولانی مدت نیز در این حوزه اتخاذ شود چرا که این مسئله بسیار مهم و حساس است.

وی بیان داشت: در آخر باید سخنی را ابتدا به خودم سپس به همه مردم عرض کنم که شاید حلقه مفقوده بررسی مشکلات امروز است. برادران عزیز! خواهران عزیز! هرچه انتخاب کنیم برای خودتان انتخاب کرده‌ایم. انتخاب خوب ما به خود ما برمی‌گردد؛ اگر انتخاب با غفلت انجام بدهیم که انتخاب بدی از آب دربیاید بدی‌اش به خودمان برمی‌گردد... اگر درست و با دقّت انجام دادیم، دو فایده می‌بریم: اوّلاً خدای متعال از ما راضی می‌شود که کار را درست انجام داده‌ایم؛ ثانیاً نتیجه‌ی کار به احتمال زیاد نتیجه‌ی درست خواهد بود... بشناسیم و انتخاب کنیم. به دینشان، به تعهّدشان، به وفاداری‌شان به انقلاب، به ایستادگی‌شان در راه انقلاب، به عزم و اراده‌شان، به شجاعتشان و به مرعوب نشدنشان خاطرجمع بشویم.

امید به دیدن آن روز است که بیرق این انقلاب از دست امام خامنه ای به صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر تقدیم شود.

شممت روح وداد و شمت برق وصال             بیا که بوی تو را میرم ای نسیم شمال

احادیا بجمال الحبیب و قف وانزل                  که نیست صبر جملیم در انتظار جمال

اللهم عجل لولیک الفرج

والسلام علیکم و رحمه الله و برکات

ارسال نظرات
پر بیننده ها