۶۲ پروژه عمرانی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود

بوشهر - مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در دهه فجر امسال، ۶۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۶۶ میلیارد ریال در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۲۷۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

۶۲ پروژه عمرانی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حمید حیدری بریدی اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های روستایی استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در روستاهای استان در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به افتتاح  ۶۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۶۶ میلیارد ریال در روستاهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از طرح‌های مهمی است که تاکنون در روستاهای استان بوشهر هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

حیدری با اشاره به اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی در قالب طرح ویژه مسکن روستایی بیان کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی و پیشگیری از بروزخسارت در مناطق در معرض سوانح طبیعی نظیر سیل و زلزله از اهداف این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از نوسازی و مقاوم‌سازی سالانه دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: ۵۳ درصد خانه‌های روستایی بوشهر مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مقاوم‌سازی در دشتستان و کمترین آن در عسلویه اجرا شده است، افزود: بهسازی بافت فرسوده و آسیب پذیر، توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی از برنامه‌ها مهم در روستاهای استان است.

حیدری بریدی با اشاره به افتتاح طرح‌های بهسازی معابر روستایی، راه دسترسی و آسفالت معابر گفت: در ایام دهه فجر طرح‌های جاده ساحلی، زمین چمن مصنوعی، دیوار حفاظتی، دیوار ساحلی، پارک و پل روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات