خبرهای داغ:

مراکز پژوهشی دستاوردهای انقلاب را به جوانان معرفی کنند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی به جوانان جزو ضرورت‌های مراکز پژوهشی است، یکی از این نهادها المصطفی بوده که تأثیرگذاری بالایی در نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته است.
کد خبر: ۹۱۰۴۳۹۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
ه. گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع «جامعه المصطفی العالمیه در انقلاب اسلامی» که در سالن جلسات پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ کشور عزیزمان ایران بوده که تاریخ ما را به پیش از انقلاب و پس از آن تقسیم می‌کند.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده واقعیت انقلاب اسلامی در میان بشریت گفت: ثمرات این انقلاب هر روز برای جهانیان آشکارتر شده و در برابر تمام تندباد‌های جهانی ایستاده و سرخم نکرده است، درحالی‌که دشمنان انقلاب اسلامی وعده دادند این انقلاب دوام نیاورده و از میان خواهد رفت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: چند ماه قبل جان بلتون در پاریس و در جمع منافقان مطرود آرزو کرد که انقلاب اسلامی چهلمین سال پیروزی‌اش را نخواهد دید، درحالی‌که این آرزو نیز ناکام مانده و امروز انقلاب اسلامی چهلمین سالگردش را در اوج افتخار برگزار می‌کند.

عباسی با اشاره به وعده الهی که حکومت الهی از آن صالحان خواهد بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز به گمان ما مرحله‌ای از این حاکمیت حق بوده که در حال پشت سر گذاشتن است.


وی افزود: عرضه یک الگوی بدیل و الگوی جانشین که بتواند به نحو موفقی عرصه اجتماعی و فرهنگی را ارائه دهد برای کسانی که داعیه از بین رفتن این انقلاب را داشتند یقیناً قابل‌تحمل نبوده و نیست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: تعمیم ناکامی برخی دوره‌های تاریخی به انقلاب اسلامی امر ناپسند و نابجایی است، این افراد ادعا می‌کنند که دین درگذشته توفیق اداره جامعه را نداشته است، درنتیجه طبیعی است که همه تلاش خود را برای عدم توفیق گفتمان انقلاب اسلامی به کار بگیرند و امروز با ابزار‌های جدید اطلاع‌رسانی این مسئله در اوج خودش قرار دارد.

عباسی با اشاره به انواع توطئه‌ها و فتنه‌های داخلی طی چهار دهه انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری برخی از این روسیاهان ادعا می‌کنند که در برابر تروریسم می‌خواهند بایستند درحالی‌که انقلاب اسلامی ۱۷ هزار نفر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که قربانی تروریسم شده‌اند.

وی تحریم‌ها و فشار‌های انقلاب اسلامی را مورداشاره قرار داد و گفت: آخرین فتنه‌ای که دشمنان در منطقه به پا کردند چهره‌ای هول‌انگیز تحت عنوان گروه‌های تکفیری و داعش بود که همین فتنه جدید هم با قدرت انقلاب اسلامی در منطقه در هم شکست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه هدف از شکل‌گیری گروه‌های تکفیری و داعش را انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی و امواج آن این توطئه را نیز در هم کوبید و از بین برد.

عباسی با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی فقط در حوزه سلبی نبوده ابراز کرد: نشان دادن دستاورد‌های انقلاب اسلامی به جوانان جزو ضرورت‌های مراکز پژوهشی است، و یکی از این نهاد‌ها المصطفی بوده که تأثیرگذاری بالایی در نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته است.

وی به جایگاه ایران قبل از انقلاب اسلامی اشاره و اذعان کرد: ایران قبل از انقلاب اسلامی به لحاظ علمی اصولاً به‌حساب نمی‌آمده که مورد مقایسه تولیدات علمی جهانی قرار بگیرد، درحالی‌که در ۲۰۰۲ رتبه تولیدات علمی ایران در جهان ۴۸ بوده و در سال ۲۱۱۲ به رتبه ۱۲ ارتقاءیافته است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ارائه اندیشه‌ای در عالم و پرورش انسان‌های ثابت‌قدمی است که در عالم تاریخ را رقم می‌زنند، یادآور شد: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید به ابعاد ایجابی آن توجه داشته باشیم.

عباسی انتشار ۱۷۰ نشریه علمی پژوهشی در حوزه‌های علمیه را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: توفیقات علمی حوزه‌های علمیه در ارائه خدمات فرهنگی و علمی در عرصه بین‌المللی قابل‌توجه بوده است و این در حالی بوده که به کمبود‌های آن اذعان داریم.

وی بخشی از تولیدات حوزه‌های علمیه در حوزه پژوهشی را ناظر بر موضوعات انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: همه ما باید قدردان انسان‌های والایی باشیم که این راه نورانی را امتداد بخشیدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار