در دیدار مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با فرماندار بناب مطرح شد

قاچاق دام از طریق مرزهای استان آذربایجان شرقی ممکن نیست

مدير کل دامپزشکي آذربایجان شرقی با اشاره به وظايف حاکميتي دامپزشکي در پیشگیری و کنترل بيماريهاي دام، طيور، آبزیان و بيماري هاي مشترک بین انسان و دام گفت: کنترل بیماری های دام و طیور در سامانه ای به نام سامانه یکپارچه قرنطینه انجام می گیرد و از این رو تمام دام هایی که از استان مبدا به استان های دیگر منتقل می شوند، باید شرایط لازم، از جمله مجوز بهداشتی حمل را داشته باشند تا درهنگام جابجایی دام ها از یک استان به استان دیگر از سلامت آن ها اطمینان کامل حاصل شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۱۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، امیرحسین بهداد با اشاره به بهره گیری دامپزشکی از سامانه یکپارچه قرنطینه دام ادامه داد: در این سامانه، دو محل مبدا و مقصد وجود دارد که در شهرستان مبدا، مجوز حمل دام را در سامانه ثبت می کنند و در شهرستان مقصد اجازه تخلیه دام ثبت می شود، از این رو احتمال انتقال دام به محل دیگر به صفر می رسد و در صورت عدم تخلیه در شهرستان مقصد، به طور دقیق قابل رهگیری و پیگیری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث قاچاق دام از طریق مرزهای استان آذربایجان شرقی منتفی بوده و نیروهای نظامی و انتظامی با حساسیت ویژه ای به موضع قاچاق دام دقت نظر دارند و به محض مشاهده این قبیل موارد، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و یا ادارات دامپزشکی شهرستان ها گزارش می نمایند.

بهداد در پایان از حمايت هاي فرماندار شهرستان بناب و همکاری تنگاتنگ فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان از اداره دامپزشکي بناب و توجه ويژه  به تأمين سلامت جامعه قدردانی نمود.

 فرماندار بناب نيز ضمن قدردانی از خدمات انجام یافته توسط دامپزشکي  بناب  در بحث نظارت بر مراکز عرضه و توليد فرآورده هاي خام دامي را در شهرستان بناب  بسيار مهم ارزيابي کرد و افزود: در شهرستان بناب به علت وجود برند 'کباب بناب' نظارت هاي دامپزشکي از اهمیت فراوانی برخوردار است و تلاش برای حفظ سلامت مصرف کنندگان و سلامت جامعه الزامي است.

رفیعی همچنين گفت: عملکرد عده ای سودجو که به خاطر منافع و درآمد شخصی اقدام به خروج سرمایه ملی از کشور می کنند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید با این افراد به طور جدی برخورد گردد.

فرمانده نیروی انتظامی بناب نیز با اشاره به مشاهده برخی نقل و انتقالات خارج از ضوابط و قوانین دام در این شهرستان گفت: نیروی انتظامی در بحث برخورد با مصادیق مجرمانه از جمله قاچاق دام برخوردهای قانونی خواهد داشت و متخلفین باید بدانند که این اقدامات در نهایت به ضرر آن ها خواهد بود و نیروی انتظامی در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک به قاچاق دام از شهرستان با آن برخورد قاطع خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار