مصطفی برزگر
«ملکی» گفت: بسیج اساتید استان ایلام با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی و حضور شخصیت‌های برجسته علمی اقدام به تشکیل اندیشکده مطالعات راهبردی عتبات عالیات کرده است تا با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه، نقش مؤثری در این عرصه ایفا کند.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۱۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد ملکی رئیس بسیج اساتید استان ایلام ، گفت: بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام در راستای اجتماعی سازی ساحت علم و نیازهای جامعه، رویکرد حل المسائلی شدن کانون‌های استادی در دانشگاه‌ها را راهنمای عمل خود کرده و کمک به حل مسائل جامعه را از وظایف اصلی خود می‌داند.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی، مسیرهای ارتباطی با کشور عراق و ظرفیت تردد زوار عتبات عالیات و نیز جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی و طبیعی و بسیاری ظرفیت‌های دیگر ضرورت مطالعات علمی در این حوزه را نشان می‌دهد.

رئیس بسیج اساتید استان ایلام تصریح کرد: حضور میلیون‌ها زائر عاشق از کشورهای مختلف از طریق پایانه شهر مهران به سمت کربلای معلی و حرکت گسترده و مستمر هموطنان در اقصی نقاط کشور به عتبات عالیات به ویژه شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی، شرایطی را ایجاب می‌کند تا از تمام ظرفیت‌ها برای تسهیل در عملیات اجرایی آن استفاده شود.

این مسوول استانی بیان داشت: ایلام به دلیل نزدیکی به عتبات، طبیعت زیبا و آثار تاریخی فراوان می‌تواند به قطب گردشگری مذهبی، طبیعی و تاریخی کشور تبدیل شود که در این راستا ایجاد اندیشکده مطالعات راهبردی عتبات عالیات از جمله نیازهای اساسی و کلیدی برای بهره‌گیری از تفکر و اندیشه صاحب نظران، اساتید و نخبگان علمی در زمینه تدوین برنامه‌ها و برنامه ریزی‌های علمی به شمار می‌رود.

رئیس بسیج اساتید استان ایلام گفت: به این منظور بسیج اساتید استان ایلام با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی و حضور شخصیت‌های برجسته علمی  اقدام به تشکیل اندیشکده مطالعات راهبردی عتبات عالیات کرده است تا با استفاده از ظرفیت عظیم اساتید دانشگاه، نقش مؤثری در این عرصه ایفا کند

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار