خبرهای داغ:
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه روز به روز بر عظمت انقلاب اسلامی افزوده می شود، گفت: دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب برای جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۱۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم با اشاره به اینکه از دو قشر علما و مجاهدان در مبانی اسلامی تکریم بسیاری به عمل آمده است، گفت: البته این مانعة الجمع نیست و یک شخص می‌تواند در حین عالم بودن، مجاهد نیز باشد.

وی به آیه شریفه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ» اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه اسلامی همواره باید از لحاظ فکری، فرهنگی، روحی، تجهیزاتی و اقتصادی آماده باشد؛ دشمن همیشه درصدد فتنه گری و توطئه انگیزی است، بنابراین ما باید همواره آمادگی مقابله با دشمن را داشته باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایاتی که درباره جهاد فی سبیل الله وجود دارد، ابراز کرد: ملتی که جهاد را ترک کند در دنیا گرفتار ذلت، فقر و سختی معیشت شده و دینش پایمال خواهد شد؛ امروز ما باید همواره در نظر داشته باشیم که جامعه خود را از لحاظ فکری، فرهنگی و تجهیزاتی آماده نگه داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن را از هدایای الهی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم باید دستاورد‌های مادی و معنوی آن برای جامعه تبیین شود؛ امروز باید در صدا و سیما مستند‌هایی تولید شود که امکانات کنونی مملکت را با امکانات دوران پیش از انقلاب اسلامی مقایسه کند تا مردم نسبت به دستاورد‌های انقلاب آگاه شوند.

وی افزود: در دوران پیش از انقلاب تا اندازه‌ای وابسته بودیم و خودکفایی نداشتیم که مسؤولان آن دوران برای درمان بیماری‌ها از بنگلادش پزشک می‌آوردند؛ ما در آن روزگار آرزوی برپایی نظامی را داشتیم که عزت، اقتدار و استقلال داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه روز به روز بر عظمت انقلاب اسلامی افزوده می‌شود، گفت: امروز پدیده بیداری اسلامی روز به روز گسترده‌تر می‌شود و محرومان، مستضعفان و محرومان جهان هر روز بیدارتر و آگاه‌تر می‌شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: این مشیت الهی بود که حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا و بازگشت به مدینه به شام بروند و پیکر مطهر ایشان در همان محل آرام بگیرد تا در روزگار ما نیز به واسطه ایشان موجی از بیداری اسلامی به راه افتد؛ مدافعان حرم برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) به سوریه رفتند و از کیان اسلام دفاع کردند.

وی با تأکید بر اینکه امروز وظیفه ما محو کردن و نابود کردن اسرائیل است، افزود: به یاری خداوند نابودی اسرائیل بسیار نزدیک است و این رژیم غاصب هم اکنون بسیار ضعیف شده است؛ دورانی که برخی می‌گفتند قدرت اسرائیل افسانه‌ای است به پایان رسیده است، زیرا این رژیم غاصب رو به افول رفته و حرکت‌های مذبوحانه انجام می‌دهد و هر چقدر هم تلاش کند خودش را بیشتر به مرگ نزدیک می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها