خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
سعیدی برگزیده جشنواره کشوری ققنوس:
حسین سعیدی از نفرات برتر جشنواره ققنوس گفت: دانشجوی هنرمند باید با شناساندن هنر ایرانی و فرهنگ ایرانی به دیگران و حفظ جایگاه آن در اجتماع مانع از نفوذ افکار بیگانه و فرهنگ غلط غربی به کشور شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۵۱۹
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسین سعیدی فعال دانشجویی لامرد و از نفرات برتر جشنواره ققنوس (رویش 3) در گفتگو با خبرنگار بسیج خود را اینگونه معرفی کرد: دانشجوی مهندسی نفت از دانشگاه دولتی لامرد هستم که در بخش موسیقی جشنواره رویش 3 رتبه اول را در استان فارس کسب کردم.

وی با اشاره به نحوه آشنایی با جشنواره  رویش 3 گفت: از طریق مسئول بسیج دانشجویی شهرستان لامرد با جشنواره آشنا شدم و هدف اصلی من برای شرکت در جشنواره معرفی موسیقی و نشان دادن جایگاه آن در سطح جامعه و اجتماع بود که با توجه به ناملایمات بسیاری که در زمینه موسیقی وجود دارد و جوی که گروه های سنی جوان و نوجوان درگیر آن هستند و روی آوردن آن ها به موسیقی های کم ارزش و گوش آزار، موسیقی خوب و با اصالت را به دیگران معرفی کرده و بتوانم قدمی کوچک در  زمینه فرهنگ و هنر جامعه بردارم.

سعیدی در خصوص ورود بسیج دانشجویی به عرصه هنری در دانشگاه ها عنوان داشت: بهترین راه رویارویی با دشمنان و مقاومت در برابر نفوذ بیگانگان بالا بردن فرهنگ و آرمان های فرهنگی هر جامعه است. هنر و فرهنگ همواره دو بخش جدایی نا پذیر هستند و هنر هر جامعه نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است. با توجه به نفوذ بیگانگان و رواج هنر های بسیار ضعیف در جامعه باید همگی دست به دست هم داده و هنر والا و اصیل ایرانی را به جایگاه اصلی آن برسانیم و بسیج با ورود به عرصه هنر می‌تواند قدم بزرگ و مهمی در این راستا بردارد.

این فعال دانشجویی در خصوص نقش یک دانشجوی هنرمند در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی گفت: دانشجوی هنرمند باید با شناساندن هنر ایرانی و  فرهنگ ایرانی به دیگران و حفظ جایگاه آن در اجتماع مانع از نفوذ افکار بیگانه و فرهنگ غلط غربی به کشور شده و در همین راستا می‌تواند با کمک به فرهنگ‌سازی صحیح به پیشبرد ملت به سوی آرمان های انقلاب کمک کند.

وی با اشاره به اقداماتی که بسیج دانشجویی می‌تواند جهت رشد کمیت و کیفیت برنامه های هنری در دانشگاه ها انجام دهد گفت:بسیج می‌تواند با توجه به اختیارات و امکاناتی که دارد با کمک به فعالان فرهنگی که همواره مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند باعث دلگرمی آن ها شده و با این عمل کمیت و کیفیت برنامه های هنری را افزایش داده و بستری برای فعالیت فعالان فرهنگی و هنری آماده کند.

سعیدی در پایان اظهار داشت: با توجه به گسترش کار های ضعیف و بی معنا که باعث بی ارزش جلوه دادن هنر در جامعه شده بسیج باید با شناسایی استعدادهای واقعی باعث رشد و نمو آنان شده و با حمایت از فعالان عرصه هنر از گسترش هنر ضعیف جلوگیری کرده و قدمی بزرگ در معرفی و پشتیبانی از هنر و اصالت ایران و ایرانی بردارد. زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست...هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود...صحنه پیوسته به جاست...خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد...

ارسال نظرات
پر بیننده ها