خبرهای داغ:
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان قم گفت: وجود اماکن مذهبی و تاریخی و نیز حوزه علمیه ، جایگاه خاص و ممتازی به کلانشهر قم داده و آن را به محور مهم گردشگری مذهبی در کشور تبدیل کرده است.
کد خبر: ۹۱۰۴۵۴۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
 
حمید یزدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیچ از قم ، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این خطه مقد سدارای سابقه چندین هزار ساله در مدنیت و فرهنگ است، ضمن آن که وجود حرم ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگترین حوزه علمیه تشیع و به تبع آن حضور برجسته علما و مراجع عظام تقلید در قم شرایطی فراهم آورده که ما قم را به عنوان نگین و شاخص شهر‌های بزرگ مذهبی می‌شناسیم.

وی افزود: آنچه مهم است این که باید در راستای معرفی هر چه بهتر و بیشتر شهر مقدس قم در سطح جهانی با توجه به این ویژگی‌ها و شاخصه‌ها تلاش کنیم که در این جهت البته اقدامات خوبی در سال‌های اخیر انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قم ادامه داد: وجود ۴۴۴ امامزاده واجب التعظیم، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن و بنا‌های مقدس و مذهبی، همچنین بیش از ۳۵۰ بنای تاریخی ثبت شده در این شهر از دیگر شاخصه‌های ممتاز قم است که در عرصه‌های فرهنگی، دینی و تاریخی حایز اهمیت می‌باشد.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های قم جدای از وجود طبیعت کم نظیر و کویر بکر و روح بخش، فعالیت چند هزار هنرمند در ۷۵ رشته صنایع دستی است که بسیاری از آن‌ها در سطح اول کشوری قرار دارند.

یزدانی همچنین ابراز داشت: هتل‌ها و اماکن مسافرتی و نیز مجتمع‌های بین راهی نیز از دیگر مزیت‌های شهر و استان قم است که البته ما در این زمینه به منظور تقویت زیرساخت‌های توسعه گردشگری مذهبی نیاز‌های جدی داریم که باید در سایه تعامل و هم افزایی مسئولان و دستگاه‌ها، این نیاز‌ها را برآورده سازیم.

وی یادآور شد: قم به جهت قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور و همچنین جایگاه خاص جهانی و بین المللی خود بنابر آمار موجود به طور متوسط سالانه پذیرای ۲۵ میلیون مسافر و گردشگر و زایر داخلی و خارجی است و البته بسیاری از توریست‌هایی که به قم می‌آیند از کشور‌های آسیایی و سپس اروپایی هستند.

وی افزود: به هر حال قم محور گردشگری مذهبی در کشور است و توجه به مساله اقتصاد زیارت و گردشگری در کنار ظرفیت‌های قم در زمینه غذا و شیرینی جات به خصوص سوهان می‌تواند در تحول اقتصادی استان نیز بسیار موثر واقع شود.
ارسال نظرات