مدیر کل كميته امداد امام خميني استان زنجان خبر داد:

ایجاد یکهزار و 529 فرصت شغلی جدید برای مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گزارشی از تسهیلات اشتغال پرداخت شده به مددجویان تحت حمایت اين نهاداز ابتدای سال جاري تاکنون ارائه کرده وخبر داد:٢٥ميليارد و ٤٨٨ميليون تومان تسهیلات اشتغال وخودکفایی از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه برای١٥٩٢ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است است.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۱۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل ازسایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ٢٨هزارو٣١٨ خانوار با جمعیت ٥٤هزار و٩٨٠نفر از خدمات کمک معیشتي و غیرمعیشتي این نهاد در استان زنجان بهره‌مند هستند، گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف ،زمینه‌سازی برای توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد با محوریت اشتغال است.

 وی ادامه داد: برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد با ارائه خدمات مشاوره‌ای، فکری و فرهنگی به‌منظور ایجاد فرهنگ کار و تلاش برای رسیدن به خوداتکایی و استقلال اقتصادی، مهارت‌آموزی، ارائه مشاوره‌های شغلی بر اساس علاقه‌مندی افراد و ایجاد اشتغال انجام می‌شود.

 مدیر کل کمیته امداد استان افزود:از ابتدای سال جاري تاکنون  بیش از ٢٥میلیارد و ٤٨٨میلیون تومان به‌منظور ایجاد ١٥٩٢فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل منابع داخلی این نهاد و بانک های استان  پرداخت‌شده است.

 صفری  در ادامه با تأکید بر اینکه طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ،با تکیه‌بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: ٤٧فرصت شغلی از محل طرح های کار انگیزی ،٢٧٠فرصت شغلی از محل طرحهای توان افزایی و١٢٧٥فرصت شغلی نیز  از محل طرح هاي خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ایجاد شده است .

 مدیر کل کمیته امداد افزود:طرح هاي ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت استان زنجان بیشتر در بخش های کشاورزی ،دامپروری  ،شیلات ،صنایع دستی ،فعالیت های صنعتی ومعدنی  وخدمات بوده است.

 وی یکی ديگر از رویکردهای کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال  را توجه به طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان، نو وخلاقانه  برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اعلام کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌شده است در همه شهرستان‌های استان زنجان حداقل یک طرح اشتغال دانش‌بنیان و بازار محور از جمله پرورش زالو،نیروگاههای خورشیدی خانگی  ،پرورش گیاهان دارویی وگل محمدی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد شود.

ارسال نظرات