رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده:

6 وقف جدید در خدابنده ثبت شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از ثبت 6 وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: این موقوفات در حوزه‌هایی مانند احداث خانه عالم، کتابخانه برای مساجد، قبرستان، تامین آب شرب در روستا و ساختن حسینیه ثبت شده است.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۴۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی اظهار کرد: حفظ و نگهداری موقوفات از وظایف اصلی اداره اوقاف و امور خیریه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه شهرستان خدابنده نیز به عنوان شهرستانی که دارای موقوفات فراوانی است، بستر مناسبی برای توسعه موقوفات و همچنین بهره‌مندی مردم از عواید موقوفات است، تصریح کرد: در همین راستا اقدامات متعددی در امر استفاده از ظرفیت‌های مردم و واقفان برای توسعه موقوفات انجام می‌شود.
وی از وجود 506 موقوفه در شهرستان خدابنده خبر داد و اضافه کرد: موقوفات شهرستان در نیات مختلف وقف شده است که البته بیشترین آن مربوط به عزاداری ائمه معصومان (ع) و ساخت و توسعه مساجد است.
محمدی به ثبت 6 وقف جدید در خدابنده از آغاز سال جاری اشاره و تصریح کرد: این موقوفات در حوزه‌هایی مانند احداث خانه عالم، کتابخانه برای مساجد، قبرستان، تامین آب شرب در روستا و ساختن حسینیه ثبت شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه ارزش ریالی موقوفات در طول سال 700 میلیون تومان بوده است، گفت: این موقوفات طبق نیات واقفان هزینه خواهد شد.
وی با دعوت از مردم برای انجام وقف مشارکتی بیان کرد: وقف آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد که هم اکنون شاهد برکات آن در شهرستان خدابنده در بخش‌های مختلف درمانی، فرهنگی و ... هستیم.
محمدی در ادامه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه فجر نیز ارائه کرد و گفت: به مناسبت این ایام در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف نمایشگاهی با موضوع موقوفات برپا خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه نیز که مقارن با دهه فجر است نیز برنامه‌های متعدی به میزبانی بقاع متبرکه اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: بر همین اساس در بقاع شاخص شهرستان به ویژه حرم قیدار نبی (ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور عموم مردم اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات