خبرهای داغ:
کتاب «سبلان زنده است» به نوشته رضا قلی زاده علیار رتبه سوم کتاب سال سپاه را از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۸۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کتاب سبلان زنده است یکی از کتاب های مجموعه «قصه های دریا» است که به شرح خاطرات امیر دریادار دوم عرشه عبدالله معنوی رودسری می پردازد.
سبلان زنده است توسط رضا قلی زاده علیار به رشته تحریر در آمده و از سوی انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شده است.
بر پایه این گزارش، رضا قلی زاده علیار، متولد 1346 از نویسندگان مطرح عرصه ادبیات دفاع مقدس می باشد و کتاب‌های «با تو می‌مانم»، «چشمان عاشورایی»، «فشنگ‌های مشقی» و ... از دیگر آثار این نویسنده تبریزی می باشد.
وی همچنین از اعضای شورای سیاست گذاری شب های خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان می باشد.
در بخشی از کتاب می خوانیم؛
یک لحظه به خود آمدم و دیدم نزدیک ساحل هستیم؛ در حوالیِ جایی که درگیری اتفاق افتاد.
موج و جریان آب می‏توانست ناو‏شکن را به سنگ‏ های ساحل بکوبد و اگر دیر می‏جنبیدیم، موج‏های بعدی ناو را به صخره‏ ها می‏رساند. سنگینیِ ناو می‏ افتاد روی سنگ‏ها و دیگر کارش تمام بود؛ تکه ‏تکه می‏شد؛ تکه‌پاره‏ اش را هم جمع می‏کردیم، دوزار نمی‏ ارزید و سبلان هیچ ‏وقت روی دریا را نمی‏دید. بر اثر انفجارِ بمب، ژنراتور سینة ناوشکن خاموش شده بود. برق توپ 35 پاشنه، پمپ‏ های پروانه، و آسایشگاه‏ های یک و دو قطع شده و تحرکات نیروها هم به‌شدت کاهش یافته بود. دیگر از آن شور و شوق خبری نبود و چهره‏ ها گرفته به نظر می‏رسید. کشتی طوفان‌زده را می‏ماندیم! صدای شرشر آب از قسمت‏های مختلف ناو، که سوراخ شده بودند، به گوش می‏رسید. آب‌گرفتگی ناو در حال گسترش بود. پمپ‏ های شناور اضافی درخواست کردیم. احتمال حملة مجدد دشمن وجود داشت. سعی کردم به خودم مسلط باشم. با خودم گفتم: «بچه ‏ها امیدشون به توئه. تکونی به خودت بده. حرفی بزن.»

ارسال نظرات