مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان از مشترکین خانگی، صنعتی و تجاری طلبکاریم که صنایع با ۷۰ میلیارد تومان، مشترکین خانگی ۵۰ میلیارد تومان و واحد‌های تجاری با ۱۰ میلیارد تومان این میزان بدهی گاز بها را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۸۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، غلامرضا لطفعلیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به آغاز فعالیت  شرکت گاز لرستان  از سال 78 اظهار داشت: اکنون ضریب نفوذ گازرسانی شهری بالای 95درصد و روستایی بالای 80 درصد که این مهم از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه درهفته دولت سال جاری 204 روستا و شهر درب گنبد در لرستان گازرسانی شدند،افزود: از مجموع 25 شهراستان عملیات گازرسانی 24 شهر 100 درصد تکمیل شده است و فقط شهر شول آباد مانده است.

  مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه گازرسانی شهر شول آباد کاری پیچیده و سخت است اما در مراحل نهایی انتخاب پیمانکار هستیم وبیش از 320 میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی این شهر پیش بینی شده است. بیان کرد: عملیات گازرسانی به شهر شول‌آباد بسیار کار پیچیده و سختی است، طراحی بسیار معقولی انجام‌شده است و هزینه انشعاب بالای 18 میلیارد تومان بود که با طراحی که انجام دادیم به 16 میلیارد تومان کاهش دادیم و خوشبختانه موردپذیرش قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاها از اقدامات خوب دولت بود عنوان کرد: سال گذشته در دهه فجر 133 روستا در سطح استان گازرسانی شد و هدف گذاری ما برای سال جاری حدود 500 روستا بود که در 6 ماه نخست سال جاری 204 روستا در استان گازرسانی شد.

لطفعلیان  تصریح کرد: امسال گازرسانی بیش از ۲۰۰ صنایع خرد و ‌کلان استان در حال اجرا بوده و در دهه فجر گازرسانی ۱۳۶ مورد از آنها به اتمام می‌رسد.

 وی گفت: بعد از دهه فجر و اسفندماه کلنگ‌زنی گازرسانی ٨٣ روستای استان را داریم و هدف‌گذاری ما برای سال آینده  است که 330 روستای باقی مانده در سال 98 گازرسانی کنیم تا بتوانیم لرستان را به عنوان استان سبز معرفی کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان بیان کرد: هزینه‌ای که برای ٢٠٧ روستاو ١٣٧ واحد صنعتی هزینه شده بالغ بر ١۵٠ میلیارد تومان بوده؛ برای گازرسانی روستاهایی که هفته دولت افتتاح کردیم بین ١٢٠ تا١٣٠میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی تصریح کرد: بالغ بر 135 میلیارد تومان از مشترکین خانگی، صنعتی و تجاری طلبکاریم که صنایع با ۷۰ میلیارد تومان، مشترکین خانگی ۵۰ میلیارد تومان و واحدهای تجاری با ۱۰ میلیارد تومان این میزان بدهی گاز بها را به خود اختصاص داده‌اند.

لطفعلیان در رابطه با بیشترین میزان بدهی  صنایع عنوان کرد: بیشترین میزان بدهی صنایع را سیمان دورود و نساجی بروجرد شامل می‌شوند.

وی  عنوان کرد: 99.8 درصد جمعیت شهری و  و بالغ بر 90 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند که مجموعا 94.6 درصد  جمعیت استان  از نعمت گاز بهره مند هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات