امیر سیاری در اجلاسیه نیروهای مسلح:

شهید حسن باقری یک استراتژیست جوان بود/ دشمن نمی‌تواند در جنگ سخت حریف ایران شود

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران پدر اجلاسیه نیروهای مسلح که صبح امروز (دوشنبه) در تبریز برگزار شد، با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهند اسلامی، گفت: دشمن نمی‌تواند در جنگ سخت حریف ایران شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۸۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

شهید حسن باقری یک استراتژیست جوان بود/ دشمن نمی‌تواند در جنگ سخت حریف ایران شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دریادار حبیب‌الله سیاری افزود: به کوری چشم دشمنان و کسانی که می‌گفتند «امسال در جمهوری اسلامی ایران تابستان داغی داریم و اینها چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید»، ما جشن 40 سالگی انقلاب‌مان را با شکوهمندتر از گذشته برگزار می‌کنیم. دشمنان باید بدانند مردم قهرمان ایران پشتیبان انقلاب‌شان هستند.
وی با اشاره به نقش شهدا در رسیدن انقلاب به تولد 40 سالگی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که «ما هر چه داریم به برکت خون شهداست». امروز چهلمین سالگرد انقلاب است و ما انقلابی را داریم که به چهلمین سالگرد خود رسیده و باید به آن افتخار کرد. از روز اول دسمنان ما سعی کردند جمهوری اسلامی نباشد، اما این نظام با قدرت و عزت پابرجا است.
دریادار سیاری ادامه داد: ما تمامیت ارضی کشور را حفظ کردیم و امروز افتخار می‌کنیم که در ۸ سال دفاع مقدس برای اولین بار در تاریخ این مملکت توانستیم در یک جنگ تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم. ما استقلال داریم و بنده دیگران نیستیم و به این موضوع هم افتخار می‌کنیم. ما در گذشته یک حلقه زنجیر ناتو در مقابل کومونیسم و ورشو بودیم، اما امروز به قدرت منطقه‌ای تبدیل شدیم. جهان و منطقه روی ایران حساب می‌کنند و هیچ تصمیمی در منطقه بدون دخالت ایران گرفته نمی‌شود. یک زمانی در زمانی ما جایگاه بین‌المللی نداشتیم، اما یکی از موفقیت‌ها و ماموریت‌های ایران الهام‌بخشی است که توانستیم برای سایر ملت‌ها الهام بخش باشیم.
امیر سیاری با بیان اینکه «دشمنی‌های استراتژیک شکست خورده اسکتبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران از همان اول آغاز شده بود»، عنوان کرد: دشمنان ابتدا می‌خواستند انقلاب پیروز نشود، بعدها حمله مستقیم به ایران را در طبس برنامه‌ریزی کردند و شکست خوردند. سپس به سراغ ترور رفتند، اما در این راه هم شکست خوردند. با این حال اگر خون شهدای ما نبود، الان به اینجا نمی‌رسیدیم. استراتژی که الان دشمن علیه ایران اسلامی به کار گرفته، استراتژی تحریم است که آن هم ان‌شاءالله شکست خواهد خورد. الان جنگ اراده‌هاست و ان‌شاءالله ما در این جنگ هم حتماً پیروز خواهیم شد. کشور ما سرفراز از هشت سال دفاع مقدس بیرون آمده است.
وی تاکید کرد: دشمن نمی‌تواند در جنگ سخت حریف ایران شود. البته الان هم هیچ جنگی نیست و ما هم آماده رزم هستیم، اما دشمن فکر تعرض به جمهوری را به مغزش راه نمی‌دهد. مطمئن باشید که اگر دشمن نمی‌هراسید، همین الان به ما حمله می‌کرد. دشمن اگر الان از ما می‌ترسد، از آمادگی و فرماندهی نیروهای مسلح، از ایثارگری از عشق به شهادت، از ملت در صحنه و از جوانان با انگیزه این مرز و بوم می‌ترسد.
فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگ روانی و مشکلات اقتصادی را جزو اصلی‌ترین برنامه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: جامعه هدف دشمن، جوانان ایرانی است و ابزارشان هم رسانه‌ها هستند. دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی، اختلاف قومیتی، حقوق زنان و حقوق بشر است. یک اتفاق کوچک در کشور ما سیاه‌نمایی می‌شود و این شگرد جنگ نرم است. شگردهای دینی، شگرد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی جزو کارهایی است که دشمن در دست اجرا دارد و ما باید آمادگی مقابله با آنها را داشته باشیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه افزود: این سختی‌ها از اول در ایران پیاده شده و همگی شکست خورده‌اند. ما الان هم باید مقاوم باشید که این استراتژی‌ها هم شکست بخورند. باید برای مقابله با این دو شگرد جنگ نرم و فشار اقتصادی دشمن، بصیرت داشته باشیم. نسخه اصلی هم در این راه اتحاد و انسجام است، دقیقاً مثل روزهای هشت سال دفاع مقدس که همه با هم مانند برادر بودیم.
امیر سیاری در پایان به تمجید از شهید حسن باقری پرداخت و یادآور شد: نام شهید حسن باقری به عنوان یک فرمانده جوان، نابغه نظامی، طراح جوان و استراتژیست جوان مطرح است. او می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان ما باشد، چرا ما برای این افراد فیلم‌ها و سریال‌ها نمی‌سازیم؟ همه شهیدان بهترین الگو برای جوانان ایرانی به حساب می‌آید. شهید حسن باقری هم افتخار این استان، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار